Dodaj ogłoszenie o pracy


Wizz Air nie chce kupić PLL LOT

Nisko-kosztowy przewoźnik lotniczy Wizz Air dementuje informacje o tym, jakoby był zainteresowany inwestycją w Polską Linię Lotniczą LOT.


"Wizz Air jest zainteresowany utrzymaniem pozycji lidera wśród nisko-kosztowych linii lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej i nie ma zamiaru inwestować w wysoko-kosztowe linie lotnicze." - podał w swoim komunikacie prasowym. W ostatnich dniach przewoźnik otrzymał od analityków i dziennikarzy wiele zapytań łączących firmę z LOT-em, gdyż narastają spekulacje kto zostanie partnerem narodowego przewoźnika Polski.

- Aby zdementować ostatnie plotki, potwierdzamy że Wizz Air nie ma planów inwestycyjnych dotyczących LOT-u, gdyż nie jest zainteresowany przejęciem problemów i wysokich taryf LOT-u. Wizz Air będzie kontynuował wzrost organiczny – powiedział Daniel de Carvalho, corporate communications manager.


Wizz Air przewiózł ponad 11 milionów pasażerów w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie flota  przewoźnika liczy 35 samolotów typu Airbus A320, które latają z 15 baz w Polsce, Bułgarii, Rumunii, Serbii, Czechach oraz na Węgrzech, Ukrainie oraz Litwie.

(źr. Wizz Air)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.