Spółka M&M air sea cargo S.A zyskała niedawano Multicertyfikat ISO 9001:2008, kończąć tym samym wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością. Jest to prawdopodobnie jedyna spółka w branży TSL w Polsce, która posiada tego typu certyfikat. W certyfikacji uczestniczyły wszystkie spółki tworzące M&M International Holding AG.
Wdrożenie tego systemu jakości wykracza poza zwykłą standaryzację produktów i procesów. Umożliwia zidentyfikowanie możliwości oraz pomaga spełnić wymagania klientów, dostawców lub innych zainteresowanych stron. Podnosi również wydajność organizacji oraz optymalizuje procesy w zakresie kosztów i czasu produkcji. Przyjęte standardy wewnętrzne i zewnętrzne pomagają firmie lepiej zarządzać potencjałem możliwości, co wpływa na ulepszenie różnych poziomów działalności. System ukierunkowany jest na Satysfakcję Klienta, co jest jednym z głównych mierników realizacji Systemu Zarządzania Jakością w ramach Multicertyfikatu ISO 9001:2008. Starania dopasowania oferty dla każdego Klienta i monitorowanie jego zadowolenia jest kluczem do najwyższej wydajności oraz jakości świadczonych usług.
Projekt wprowadzania Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2008 w M&M International Holding AG rozpoczął się w 2011 r. Na początku bieżącego roku udało się zakończyć I etap procesu opracowania dokumentacji i wdrożenia sytemu, nad którym pracowała powołana przez zarząd Holdingu M&M grupa lokalnych menadżerów ds. jakości oraz regionalnych menadżerów ds. jakości. W kwietniu firma przeszła pomyślnie audyt zewnętrzny i jednocześnie uzyskała Multicertyfikat 9001:2008. Polska spółka M&M air sea cargo S.A, również uczestniczyła w projekcie i tym samym uzyskała certyfikację.
- Opracowany wspólny System Zarządzania Jakością ma na celu wdrożenie takich standardów pracy, dzięki którym możemy oferować Klientom najlepszy wybór rozwiązań w usługach spedycyjnych, transportowych i logistycznych w ramach geograficznego zasięgu Holdingu M&M. Spółka M&M air sea cargo, już od 10 lat mogła chwalić się certyfikatem jakości, ponieważ system ISO wdrożyła w 2002 roku. Zawsze staraliśmy się dbać o jakość świadczonych usług, dobór wykwalifikowanej kadry i podnoszenie kompetencji oraz ze szczególną starannością i dbałością realizować zlecenia od naszych Klientów. Pomyślne wdrożenie Multicertyfikatu ISO potwierdza tylko nasze wcześniejsze starania o zachowanie wysokiej jakości obsługi - mówi Wojciech Łyżwiński Prezes Zarządu M&M air sea cargo S.A.
W maju tego roku w Istambule w Turcji, odbyła się konferencja jakości Holdingu M&M Internaional, w której udział wzięli wszyscy lokalni i regionalni menadżerowie ds. jakości.
- Była to doskonała okazja do wymiany doświadczeń oraz ustalenia celów na najbliższe lata, które są podstawą do ciągłego doskonalenia serwisu spółek M&M na całym świecie - podsumowuje Dominika Turowska Pełnomocnik ds. Jakości i WSK/ Quality Manager/ Internal Control System Manager M&M air sea cargo S.A.
(źr. M&M ar sea cargo SA)