Dodaj ogłoszenie o pracy


20 lat spedycji lotniczej M&M w Polsce

W tym roku mija 20 lat od kiedy M&M International Holding AG z siedzibą w St. Gallen w Szwajcarii - globalny dostawca usług spedycyjno - logistycznych, oferuje usługi spedycji lotniczej w Polsce. Na rynku polskim Holding M&M reprezentuje obecnie spółka M&M air sea cargo S.A, która znalazła się w pierwszej dziesiątce największych eksporterów frachtu lotniczego na warszawskim lotnisku.

 

W ciągu minionego okresu polski oddział M&M był wielokrotnie nagradzany w rankingach na najlepszego agenta lotniczego roku takich linii lotniczych jak Air France, LOT, Lufthansa. Polska spółka M&M jest też laureatem rankingów: Solidna Firma i Gazele Biznesu. W czasie tych dwudziestu lat, usługi spedycji lotniczej M&M w Polsce rozwijały się dynamicznie, co w 1998 r. stało się przesłanką do podjęcia decyzji o utworzeniu Spółki M&M air cargo service Polska S.A
(w 2009 r. firma zmieniła nazwę na M&M air sea cargo S.A). Spółka w tym czasie uzyskała status Agenta Cargo IATA, otworzyła oddziały w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie, a mając już ugruntowaną pozycję na rynku spedycji lotniczej, rozpoczęła także działalność w zakresie spedycji morskiej.

M&M air sea cargo S.A jest obecnie przedstawicielem 20 międzynarodowych linii lotniczych i jest w stanie dostarczyć przesyłkę z i do każdego miejsca na całym świecie.

 

- W roku 2002 wdrożyliśmy system Zarządzania Jakością ISO, a w roku 2005 uruchomiliśmy działalność w zakresie lotniczych przewozów charterowych i w krótkim czasie wyspecjalizowaliśmy się w tej dziedzinie. Do dziś zrealizowaliśmy 33 przewozy charterowe cargo samolotami typu Antonov AN-124, IL-76, AN-12. Oprócz wzrostu sprzedaży frachtu lotniczego, M&M are sea cargo S.A rozwija z równie dużym sukcesem spedycję morską - mówi Wojciech Łyżwiński prezes zarządu M&M air sea cargo S.A.

 

Oprócz typowej obsługi spedycyjnej przesyłek frachtu lotniczego, paleta usług spółki M&M air sea cargo obejmuje transport towarów w temperaturze kontrolowanej dedykowany dla przemysłu farmakologicznego, transport przesyłek z grupy towarów podwójnego zastosowania w systemie WSK (Wewnętrzny System Kontroli) oraz usługi project cargo obejmujące planowanie i organizację transportu np. linii produkcyjnych, ładunków ponadnormatywnych. W ostatnich trzech latach firma zainwestowała w nową infrastrukturę IT, dzięki czemu zoptymalizowała procesy biznesowe i osiągnęła wzrost wskaźników produktywności.

 

- Dzięki tej inwestycji oferujemy dzisiaj najwyższe standardy jakości usług w każdym obszarze spedycji lotniczej, spedycji morskiej, obsługi celnej i project cargo - mówi Marek Ziemniewicz członek zarządu M&M air sea cargo S.A.

 

W tym roku spółka M&M air sea cargo skupia się na rozwoju działalności sprzedażowej nie tylko we frachcie lotniczym, ale też i morskim. - Naszym celem jest wzmocnienie pozycji w zakresie organizacji przewozów morskich i osiągnięcie pozycji rozpoznawalnego na polskim rynku spedytora morskiego - mówi Wojciech Łyżwiński prezes zarządu M&M air sea cargo S.A.

Oznacza to jeszcze większą intensyfikację usług oraz dążenie do dalszego rozwoju poprzez wzrost sprzedaży usług,  kontrolowanie kosztów działalności i dalszą poprawę efektywności pracy. Istotną rolę w osiągnięciu założonych celów będzie miało lepsze wykorzystanie sieci agentów Grupy M&M w oferowaniu wspólnych produktów na całym świecie przez dywizję Air&Sea Grupy M&M.

(źr. M&M air sea cargo SA)

 

 


 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.