Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig Suus Logistics w pierwszej piątce w rankingu firm TSL "Rzeczpospolitej"

Według raportu Rzeczpospolitej „Polski rynek TSL w 2011 r.” (opublikowany 28 czerwca), Rohlig Suus Logistics znalazł się wśród 5 największych operatorów logistycznych w Polsce pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży podstawowej. Rohlig zajął 4. pozycję, zaraz po firmach Raben, Schenker i Lotos Kolej, osiągając w 2011 roku obroty w wysokości blisko 492 mln zł.

 

Rok 2011 był dla operatora czasem stabilnego rozwoju organicznego, podczas którego zrealizowano bądź rozpoczęto realizację wielu nowych inwestycji, ale też konsekwentnie udoskonalano istniejące już usługi i produkty. Wszystko to złożyło się na obecny sukces firmy. W ramach dalszego rozwoju dystrybucji krajowej operator połączył przewozy całopojazdowe i drobnicowe w jednej usłudze SUUS Distribution oraz otworzył oddział w Lublinie. O nowe połączenia wzbogacił też europejski system linii drobnicowych.

 

Rok 2011 to duże zmiany i rozwój w obszarze lotniczo-morskim. Nowa strategia air&sea zakłada regionalną obsługę klienta oraz stworzenie bezpośrednich połączeń pomiędzy kluczowymi portami lotniczymi i morskimi a wybranymi regionami w Polsce. W październiku 2011 r. firma uruchomiła bezpośrednie linie drobnicowe z Chin do Gdyni i Wrocławia oraz otworzyła dedykowane biuro operacyjne na terenie Dolnego Śląska. Ponadto firma konsekwentnie rozwija transport intermodalny kontenerów, m.in. z wykorzystaniem frachtu morskiego i kolejowego w kraju oraz zagranicą, głównie na kierunkach Europa Wschodnia i Azja. Obsługę celną przesyłek zapewniają agencje celne operatora posiadające Certyfikat AEO. W tym roku realizowane są kolejne plany strategiczne w tym obszarze.

 

Zeszły rok upłynął dla firmy pod znakiem inwestycji. Spółka uruchomiła pierwsze operacje bazujące na nowym WMS (Warehouse Management System) – nowoczesnym systemie do zarządzania logistyką magazynową światowego lidera firmy Red Prairie. Rozpoczęła także wdrożenie systemu TMS (Transport Management System) do zarządzania procesami spedycyjnymi. Poza inwestycjami IT, operator rozpoczął budowę pierwszego terminala cross-dockingowego w Czeladzi, który miał oficjalne otwarcie w kwietniu br., wprowadził na rynek produkt SUUS Fresh (transport w warunkach temperatury kontrolowanej) oraz dokonał zakupu własnej floty.

- Miejsce ROHLIG SUUS Logistics wśród trzech największych kompleksowych operatorów logistycznych w Polsce jest efektem systematycznej pracy całego zespołu, ciągłych inwestycji w nowoczesne rozwiązania oraz – co najważniejsze - zaufania, jakim od lat darzą nas klienci. To przede wszystkim im zawdzięczamy nasz sukces. Pomimo że uplasowaliśmy się wysoko w rankingu, nadal jesteśmy firmą, która szybko podejmuje decyzje i adoptuje się do potrzeb klienta. Dołożymy wszelkich starań, aby pozostać jednym z najbardziej konkurencyjnych operatorów na rynku TSL – powiedział Tadeusz Chmielewski, Prezes ROHLIG SUUS Logistics.

 

W 2012 roku firma konsekwentnie rozwija usługi morsko-lotnicze, intermodalne oraz frachtu drogowego, jednocześnie kładąc duży nacisk na logistykę kontraktową  i długoterminową współpracę obejmującą kompleksowe zarządzanie globalnymi łańcuchami dostaw. W maju tego roku pod marką SUUS Logistics spółka uruchomiła biuro w Rosji, i zapowiada mocniejsze wejście na rynki Rosji i Ukrainy.
(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.