Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig uruchamia serwisy LCL z Chin do Polski

Dwa równoległe serwisy drobnicowe LCL z Chin to nowa oferta Rohlig Suus Logistics. Serwis oferuję szybsze połącznei niż standardowe na tej trasie. Kontenery kierowane są przez Hamburg do Wrocławia i Warszawy, a do tego jest serwis ekonomiczny realizowany bezpośrednio do Gdyni. Konsolidacje ładunków obsługiwane są w 5 portach chińskich: Kaohsiung, Szanghaj, Ningbo, Hong Kong i Yantian.


Firma uruchomiła też dedykowane biura lotniczo-morskie do obsługi tego serwisu zarówno w Warszawie, Wrocławiu, które zapewniają lokalny customer service. Bezpośredni serwis do Gdyni szczególnie atrakcyjny jest dla klientów z północnej i centralnej Polski, choć z usługi korzystać mogą firmy z całego kraju. Jest to serwis ekonomiczny ze względu na wyjątkowo korzystne stawki frachtowe. Czas transportu z portu do portu wynosi od 33 do 36 dni. Z uwagi na fakt, że firma posiada certyfikat AEO, możliwa jest odprawa celna w Polsce w procedurze uproszczonej, z tzw. odroczonym podatkiem VAT, a dekonsolidacja ładunku odbywa się na terminalu w Gdyni.
Serwis realizowany przez Hamburg do Wrocławia i Warszawy jest zdecydowanie szybszy. Transit time z portu w Chinach do magazynu w Polsce wynosi bowiem od 24 do 28 dni. Możliwość odprawy fiskalnej w Hamburgu pozwala uniknąć płatności podatku VAT w momencie odprawy. Klient może rozliczyć podatek dopiero przy składaniu deklaracji do urzędu skarbowego. Ze względu na lokalizację terminali docelowych, usługa ta dedykowana jest głównie klientom południowej, zachodniej i centralnej Polski. 


Na początku kwietnia br. operator otworzył biuro air&sea we Wrocławiu oraz uruchomił Dział Celny na wrocławskim terminalu lotniczym Cargo. ROHLIG SUUS Logistics od 11 października 2010 roku posługuje się też Certyfikatem Upoważnionego Przedsiębiorcy AEO, który potwierdza rzetelność operatora w obrocie gospodarczym oraz umożliwia priorytetową i skróconą kontrolę towarów na granicy celnej.


(źr. Rohlig Suus Logisttics)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.