Dodaj ogłoszenie o pracy


Na modlińskie lotnisko dojedziesz pociągiem i autobusem

Przed końcem czerwca - 29 w piątek,  zostaną uruchomione pociągi Kolei Mazowieckich z Warszawy do Modlina, które będą miały połączenia z linią autobusową, dowożącą pasażerów do Mazowieckiego Portu Lotniczego w Modlinie. Pociągi będą kursować codziennie. Pierwszy pociąg odjedzie ze stacji Modlin 15 minut po północy. Natomiast ostatni o 23:23. Do dyspozycji podróżnych będzie 14 połączeń w ciągu dnia. Dodatkowo pociągi połączą dwa porty lotnicze w obrębie Mazowsza: Lotnisko Warszawa/Modlin oraz Lotnisko Chopina.

 

Pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Nowy Dwór Mazowiecki, Chotomów, Legionowo Przystanek, Legionowo, Warszawa Płudy, Warszawa Toruńska, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Warszawa Zachodnia. Część pociągów będzie zatrzymywała się dodatkowo na stacjach: Warszawa Choszczówka oraz Warszawa Praga.

Pomiędzy stacją kolejową Modlin a terminalem lotniska od 16 czerwca co 20 minut będą kursowały specjalne autobusy lotniskowe, pomalowane w barwy Kolei Mazowieckich. Mogą pomieścić do 70 pasażerów, są klimatyzowane, a także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rozkład jazdy autobusów będzie dostosowany do przyjazdów/odjazdów pociągów. Przejazd pociągiem na stację Modlin ze stacji Warszawa Centralna będzie trwał 44 minuty. Autobusy będą pokonywały trasę stacja Modlin – terminal lotniska w około 10 minut. Bilet na pociąg z Warszawy Centralnej do stacji Modlin (44 km) będzie kosztował 12,50 zł. Bilet na przejazd autobusem 3,30 zł. Sprzedaż biletów będzie możliwa w każdej kasie KM oraz w kasach mobilnych jak i u pracownika KM prowadzącego odprawę w autobusach.

 

Połączenie kolejowe będzie obsługiwać 16 nowoczesnych pociągów typu Elf, które już od września 2011 roku kursują po mazowieckich szlakach. W pojazdach znajduje się prawie 190 miejsc siedzących. W pociągach zamontowano dodatkowe półki na bagaż, wygodne fotele pasażerskie oraz nowoczesna toaleta. Pojazdy są klimatyzowane, a także objęte monitoringiem. Elfy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z małymi dziećmi (posiadają przewijaki dla niemowląt oraz windy).

Wartość zakupu 16 pociągów EZT ELF do obsługi to ponad 75 milionów euro netto. Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.
(źr. Koleje Mazowieckie KM/Mazowiecki Port Lotniczy)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.