Dodaj ogłoszenie o pracy


Petrolot obsłuży modlińskie lotnisko

Petrolot sp. z o.o. zapewni zaopatrzenie Lotniska Modlin w paliwo lotnicze. Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin sp. z o. o. (MPL) podpisał właśnie wieloletnią umowę z tą spółką pliwową.


Zgodnie z postanowieniami umowy Petrolot w okresie dwóch lat wybuduje na terenie Lotniska Modlin infrastrukturę paliwową, w tym magazyn paliw lotniczych. Całość inwestycji zostanie zaprojektowana, sfinansowana i wybudowana przez Petrolot. Spółka pozostanie właścicielem magazynu paliw i będzie nim zarządzała przez okres 25 lat. Umowa nakłada także obowiązek rozbudowy infrastruktury paliwowej w kolejnych latach, zgodnie ze wzrostem ruchu lotniczego na Lotnisku Modlin.


Dostawca paliwa zobowiązał się również do zaopatrzenia Lotniska Modlin w paliwo lotnicze do czasu zakończenia budowy magazynu paliw w Modlinie. Pierwsze tankowania samolotów zaplanowano na 1 czerwca 2012 r. Początkowo dostarczane będzie paliwo lotnicze JET A-1 oraz benzyna lotnicza AVGAS dla samolotów „general aviation”. Od połowy lipca 2012 r., wraz z rozpoczęciem lotów przez przewoźników i uzyskaniem przez PLM certyfikatu lotniska użyteczności publicznej paliwa będą dostarczane zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorców.


Paliwo dla Lotniska Modlin zagwarantował Polski Koncern Naftowy ORLEN SA, który w najbliższym czasie rozpocznie budowę terminala paliwowego w Płocku dla załadunku paliwa lotniczego do cystern samochodowych. Niewielka odległość (80 km) z Płocka do Modlina, dobry dojazd oraz korzystne warunki oferty Petrolot sprawiły, że Spółka ta złożyła najkorzystniejszą ofertę.
Strony umowy zgodnie podkreślają, że wybudowanie efektywnej infrastruktury paliwowej oraz doświadczenie w operacjach paliwowych przyczyni się do zapewnienia atrakcyjnych warunków cenowych paliwa lotniczego dla przewoźników, którzy planują korzystanie z lotniska w Modlinie.
(źr. Petrolot sp. z o.o)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.