Ostatni odcinek - C - autostrady A2 został dopuszczony do ruchu przed mistrzostwami EURO 2012. Od 6 czerwca 2012 roku polscy kierowcy oraz turyści z całej Europy mogą bezpiecznie przejechać nowo oddanym fragmentem A2 Stryków - Konotopa.
Ponadto, wykonawca odcinka C, Bogl a Krysl oddał do użytku 5 wiaduktów – WD272, WD274, WD279, WD281 oraz WD286 – które umożliwią kierowcom bezpieczny przejazd nad autostradą A2. Tempo prac na odcinku C autostrady A2 było rekordowe.
Od 13 marca 2012 roku wykonano całość prac na nasypach, warstwach konstrukcyjnych oraz w zakresie ułożenia nawierzchni bitumicznej wraz z robotami wykończeniowymi i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz pracami przy dokończeniu mostów i wiaduktów. Aby zapewnić przejezdność trasy na EURO2012, nie tylko znacznie rozbudowano bazę sprzętową, ale także zatrudniono dodatkowych pracowników – na odcinku C pracowało nieprzerwanie ponad 700 wykwalifikowanych pracowników. Ze względu na skalę powierzonych zobowiązań roboty na odcinku C autostrady A2 były prowadzone przez 7 dni w tygodniu, w trybie kilku zmianowym. Szybkie tempo robót w zakresie nawierzchni bitumicznej na odcinku C było możliwe dzięki zaangażowaniu, wieloletniemu doświadczeniu wykonawcy oraz posiadanej infrastrukturze technicznej. Spółka sprowadziła z Niemiec nowoczesny rozściełacz do układania asfaltu, który wbudowywał materiał na całej szerokości 11-metrowej jezdni. W ciągu godziny rozściełacz wbudowuje aż 0,25 km 11-metrowej jezdni.
- Od 13 marca 2012 roku pracowaliśmy na odcinku C niezwykle intensywnie. Mam nadzieję, że udało się nam pokazać, że dobrze przygotowany, zorganizowany i doświadczony wykonawca może osiągnąć widoczne efekty nawet w tak krótkim czasie. Chciałbym zaznaczyć, że nasze prace cały czas podlegały niezwykle rygorystycznym odbiorom, a inspektorzy nadzoru wymagali od nas bardzo wysokiej jakości. Nie mamy wątpliwości, że wykonywane przez nas prace mogą stać się wizytówką Polski dla kierowców i turystów. Tak jest przykładowo z wykonaną przez nas w Czechach praską obwodnicą drogową R1 – jedną z najważniejszych arterii komunikacyjnych – zapewnia Ivo Sochorek, prezes spółki-córki Bogl a Krysl w Polsce.
Zamknięcie inwestycji przewidziane jest na 15 października 2012 roku. Po mistrzostwach EURO2012 będą realizowane następujące prace na docinku C:
drogi serwisowe oraz lokalne
węzły komunikacyjne
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP)
montaż ekranów dźwiękochłonnych
infrastruktura wokół odcinka C A2
(źr. Bogl a Krysl)