Dodaj ogłoszenie o pracy


Cargo na polskich lotniskach jest dobrze chronione

Administracja Bezpieczeństwa Transportu Stanów Zjednoczonych (Transport Security Administration - TSA), formalnie potwierdziła wysoki poziom systemu ochrony ładunków i poczty w Polsce oraz stosowanego nadzoru w tym obszarze przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

 

Formalne uznanie ze strony TSA jest potwierdzeniem, że stosowane przez Polskę standardy ochrony cargo są równoważne wymogom stosowanym przez USA. Polski system ochrony ładunków w transporcie lotniczym został oceniony bardzo wysoko. Pomimo różnic w kwestii uregulowań prawnych, jakie istnieją pomiędzy Polską i Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi, został on uznany za spełniający restrykcyjne normy amerykańskie, których wypełnienie jest konieczne w przypadku transportu ładunków i poczty drogą lotniczą do Stanów Zjednoczonych.

 

Formalne zatwierdzenie polskiego systemu ochrony cargo przez TSA poprzedzone była procesem przygotowawczym, w ramach którego Urząd Lotnictwa Cywilnego opracować musiał szereg dokumentów przedstawiających funkcjonowanie ochrony ładunków i poczty w Polsce oraz poddać się audytowi ze strony ekspertów TSA. Wizyta inspektorów TSA składała się z dwóch części. Pierwsza część obejmowała weryfikację dokumentacji posiadanej przez ULC oraz udzielenie wyjaśnień na temat stosowanych przez ULC procedur. Natomiast druga część obejmowała ocenę implementacji wymogów prawnych przez podmioty oraz nadzoru w tym zakresie stosowanego przez Prezesa ULC.

 

W ramach oceny implementacji przepisów ochrony lotnictwa cywilnego oraz nadzoru nad ich realizacją przez Urząd Lotnictwa Cywilnego przedstawiciele TSA odbyli wizytę w podmiotach posiadających status zarejestrowanego agenta nadany przez Prezesa ULC, tj. Poczcie Polskiej, LS Airport Services oraz firmie AIRNET. Podczas wspomnianych wizyt szczególną uwagę zwrócono na procedury dotyczące rekrutacji oraz szkolenia personelu, obsługi ładunków, kontroli dostępu oraz kontroli bezpieczeństwa
(źr. ULC)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.