Dodaj ogłoszenie o pracy


UPS odnotowuje dwucyfrowe stopy wzrostu

W okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku firma UPS dostarczyła blisko 1 mld przesyłek (wzrost o 4,3 proc.). Źródłem wzrostu był szybki rozwój e-handlu, połączony z rosnącym popytem na rozwiązania w obszarze przesyłek o niskiej wadze.

 

W marcu UPS poinformowało o zamiarze przejęcia TNT Express. Zakup ten rozszerzy dodatkowo portfolio rozwiązań i zwiększy zasięg geograficzny firmy. Uzupełniające się mocne strony obu organizacji pozwolą stworzyć skoncentrowaną na kliencie platformę globalną oraz zająć pozycję lidera w branży logistycznej.

W I kwartale firma wygenerowała przepływy pieniężne w wysokości 1,8 mld USD. Wydatki kapitałowe wyniosły 417 mln USD (w tym wydatki na trzy samoloty B-767). Firma dokonała odkupu 7,1 mln akcji za kwotę ok. 550 mln USD oraz wypłaciła dywidendy o łącznej wartości 534 mln USD. W lutym UPS poinformowało o podniesieniu o 10 proc. regularnie wypłacanej dywidendy kwartalnej do 0,57 USD na akcję. Firma utrzymuje lub podnosi wysokość swojej dywidendy od ponad czterech dziesięcioleci i potroiła wypłaty od momentu wejścia na giełdę w 1999 roku. W I kwartale pzysk operacyjny wzrósł o 13 proc. w stosunku do poziomu z tego samego okresu ubiegłego roku, zaś marża wzrosła o 70 punktów bazowych. Dzienna liczba przesyłek odroczonych wzrosła o 9,9 proc. Wzrost przychodów na przesyłkę uzyskany dzięki wyższym wskaźnikom bazowym i dopłatom paliwowym, został zrównoważony zmieniającą się mieszanką produktów i klientów oraz wzrostem znaczenia e-handlu.

 

Przychody w segmencie przesyłek międzynarodowych wyniosły 2,97 mld USD, co oznacza wzrost o 23 proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Przychody na przesyłkę nieco spadły, choć po uwzględnieniu kursów walut wzrosły o 2 proc. Dodatkowo negatywny wpływ na wzrost rentowności wywarła dalsza słabość rynku azjatyckiego oraz wzrost liczby przesyłek wewnątrz regionu. W I kwartale firma UPS zwiększyła posiadaną ładowność towarową o ponad 50 proc. w okresie 20 tygodniowych lotów do Ameryki Łacińskiej i poszerzyła infrastrukturę lotniczą ruchu z zachodnim Meksykiem wprowadzając
regularne loty do Guadalajary.

 

Zysk operacyjny w segmencie łańcucha dostaw i spedycji wzrósł o 19 proc. przy wzroście przychodów o 1,3 proc. Marża operacyjna wzrosła o 120 punktów bazowych do 7,7 proc. Marża operacyjna w spedycji wzrosła w wyniku rozwoju rozwiązań indywidualnych i usług pośrednictwa, a także wskutek poprawy wydajności. Jednak negatywny wpływ na przychody wywarły spadki tonażu oraz rentowności wskutek utrzymywania się nadmiernych mocy przewozowych na rynku. Popyt na rozwiązania UPS dla sektora opieki zdrowotnej był źródłem wzrostu przychodów w logistyce. Marża operacyjna wzrosła, pomimo dalszych inwestycji w sieć obsługi tego sektora.

(źr. UPS)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.