Konto pracodawcy


Wzrost kosztów w transporcie drogowym

Profesor Zdzisław Kordel ogłosił kolejną prognozę średniego kosztu 1 wozokilometra, która wynosi 3,31 zł (0,75 EUR). Porównując ten koszt do poprzednich miesięcy, jest on nieco wyższy, ale i tak niższy o 11 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.

Jak podaje profesor Zdzisław Kordel,  na  poziom kosztów w lutym wpływ mają poniższe zmienne:
 - koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,09 zł (33 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (5,2 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,37 zł (11,2  proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,8  proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,5 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,49 zł (14,9 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,15 zł (4,4  proc. całkowitego kosztu).

Wpływ kursu euro
Wzrost wysokiego kursu euro w stosunku do złotówki, który utrzymuje się od grudnia ubr. przełożył się na zmniejszenie ilości zamówień na rynku transportowym. Producenci czekali ze zleceniami importu towarów do Polski na osłabienie kursu euro. Obecnie kurs euro dalej pozostaje na wysokim poziomie w stosunku do złotówki, co nie sprzyja zamówieniom importowym na transport do Polski.
Istotnym czynnikiem jest również poziom inflacji, ponieważ występuje zależność, zgodnie z którą kraj z wysoką inflacją będzie borykał się z podobnie szybkim spadkiem wartości swojej waluty. Ta w Polsce pozostaje nadal na niskim poziomie. Rozpatrując kursy walutowe w ujęciu krótkoterminowym, największy wpływ na notowania mają przepływy kapitałów krótkoterminowych, czyli kapitał pieniężny inwestorów lokujących wolne środki w depozyty w krajowych bankach, obligacjach skarbowych, korporacyjnych czy akcjach krajowych przedsiębiorstw notowanych na giełdzie.

(źr. Blogtransportowy.pl)

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC