Dodaj ogłoszenie o pracy


W styczniu spadek kosztów transportowych?

Według obliczeń profesora Zdzisława Kordela średni koszt 1 wozokilometra na koniec stycznia 2016 r. wyniesie  3,28 zł (0,74 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w styczniu będzie niższy niż w miesiącach ubiegłych, a ponadto niższy o ponad 12 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku*.

Jak podaje Profesor Zdzisław Kordel  na  poziom kosztów w styczniu, będą składały się poszczególne zmienne:
 - koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,08 zł (33 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (5,2 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (11,0 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (25 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,6 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,49 zł (14,9 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,3 proc. całkowitego kosztu).
Wpływ spadku cen paliw
Porównując udziały procentowe poszczególnych zmiennych, które składają się na średni miesięczny koszt jednego kilometra widoczne są znaczące różnice między kosztem materiałów pędnych i eksploatacyjnych w styczniu 2016 (1,08 zł) a średnią wartością roczną materiałów pędnych i eksploatacyjnych (1,54 zł). Wyniki pokazują spadek w tej grupie kosztowej o prawie 30 proc. Największy wpływ na koszty materiałów pędnych i eksploatacyjnych mają ceny paliwa na rynku, których poziom istotnie wpływa na rentowność firmy przewozowej. W dniu 27.01.2016, hurtowa cena oleju napędowego ekodiesel kształtowała się na poziomie 2 910,00 zł/m3.  W analogicznym okresie roku poprzedniego cena ta wynosiła 4 174 zł/m3.

Źr. Blogtransportowy.pl  

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.