Dodaj ogłoszenie o pracy


Więcej pociągów ERS Railways na trasie Rotterdam-Poznań

W ubiegłą środę tj. 12 listopada 2014 roku, ERS Railways uruchomił dwa dodatkowe pociągi pomiędzy portem Rotterdam a terminalem CLIP w Swarzędzu, zwiększając ilość połączeń do ośmiu tygodniowo. To już drugie zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów w 2014 roku, po uruchomieniu szóstego połączenia w czerwcu. Zaowocowało to 30 proc. wzrostem w ciągu zaledwie czterech miesięcy. Dzięki temu klienci ERS Railways mogą korzystać z zalet konceptu dwóch połączeń dziennie w obie strony.
- Zauważamy duże zainteresowanie intermodalnym transportem naczep pomiędzy Polską a portem w Rotterdamie, dlatego podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej oferty – powiedział Frank Schuhholz, Dyrektor Zarządzający ERS Railways. - Port w Rotterdamie ze swoją silną pozycją w europejskim transporcie krótko morskim oraz RoRo jest idealną platformą dla naszego rozwoju i wzrostu intermodalnych połączeń w głąb lądu - dodaje. - Zwłaszcza kierunek na Wielką Brytanię bardzo interesuje klientów zarówno holenderskich, jak i polskich.
Uruchamiając tygodniowo osiem połączeń, firma podniosła zdolność transportową do 600 naczep, które mogą być przewożone w obu kierunkach, co wpływa na zmniejszenie ilości ciężarówek na drogach oraz na obniżenie poziomu emisji CO2. Opierając się na tym rozwiązaniu, tylko na tym korytarzu ERS Railways oraz jego klienci mogą oszczędzić rocznie 30 tys.  ton CO2. Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów jest również atrakcyjne dla klientów, którzy dotychczas korzystali tylko z połączeń krótko- i dalekomorskich. Korzystanie w zwiększonym stopniu z kolei może być nie tylko konkurencyjne w stosunku do transportu drogowego, lecz także do transportu morskiego na terenie Morza Bałtyckiego. Związane jest to ze stale rosnącymi kosztami frachtów morskich. Powód to wprowadzenie od 1 stycznia 2015 roku obszarów kontroli emisji siarki (SECA). Armatorzy zmuszeni będą używać bardziej ekologicznych, ale znacznie kosztowniejszych rodzajów paliwa. Powodować to może zamykanie niektórych nierentownych połączeń lub znaczące wydłużenie całkowitego czasu transportu.
W związku z faktem, iż poziom wydzielanego hałasu zaczyna mieć coraz większe znaczenie na rynku kolejowym, ERS Railways wprowadził do swojej floty na korytarzu Rotterdam – Poznań  nowoczesne podwójne wagony kieszeniowe TWIN II, których leasingodawcą jest firma AAE. Wagony te mogą nie tylko przewozić wszelkiego rodzaju naczepy zwykłe oraz typu MEGA, ale również pozwalają znacząco zredukować poziom hałasu. Zastosowanie tej technologii pozwoliło zmniejszyć hałas z 92 dBA do 82 dBA, co dla ludzkiego ucha jest 50 proc. redukcją słyszalnego dźwięku. W obecnej chwili 75 proc. naszych wagonów na trasie pomiędzy Polską a Holandią wyposażonych jest w tzw. „ciche hamulce”.

(źr. ERS Railways)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.