Dodaj ogłoszenie o pracy


PIR sfinansuje budowę terminali intermodalnych PCC Intermodal

W dniu 13. listopada 2014 roku PCC Intermodal S.A. i Polskie Inwestycje Rozwojowe podpisały porozumienie o współpracy w zakresie finansowania rozbudowy terminali intermodalnych w ramach programu: Inwestycje Polskie.

W ramach projektu przeprowadzone zostaną inwestycje rozbudowy i modernizacji terminali przeładunkowych objętych siecią regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal S.A. Zgodnie z przyjętą praktyką współfinansowany przez kapitałowy filar Programu Inwestycje Polskie, projekt zostanie zrealizowany przez powołaną w tym celu Spółkę Specjalnego Przeznaczenia (SPV). Całkowita wartość inwestycji szacowana jest na 235 mln złotych z czego udział PIR wyniesie ok. 85mln.
PCC Intermodal S.A. zarządza obecnie 5 terminalami: Kutno, Brzeg Dolny, Gliwice, Dębica oraz Frankfurt (Oder). Spółka zgodnie z przyjętą strategią realizuje plan budowy regularnej sieci codziennych połączeń intermodalnych pomiędzy najważniejszymi portami naszej części Europy i kluczowymi dla wymiany handlowej regionami w głębi lądu. Kolejne planowane przez spółkę inwestycje będą miały miejsce na ścianie wschodniej w północnej i południowej części kraju oraz na Pomorzu, gdzie powstanie Intermodal Container Yard. Obecnie spółka organizuje blisko 300 pociągów intermodalnych miesięcznie obsługując na bazie dziennej transporty ładunków zjednostkowanych w korytarzach zarówno krajowych jak i międzynarodowych.
Długofalowy rozwój transportu intermodalnego, jest możliwy wówczas gdy sieć regularnych codziennych połączeń oparta jest o silne filary nowoczesnej infrastruktury. Infrastruktura, która determinuje optymalizację procesów transportowych mierzona jest w dwóch wymiarach: liniowym i punktowym. Procesy inwestycyjne które mają miejsce zarówno na infrastrukturze liniowej jak i rozbudowa nowoczesnych hubów przeładunkowych pozwoli spółce w sposób trwały i stabilny budować optymalne kosztowo łańcuchy dostaw.
Inwestycje Polskie to zainicjowany przez rząd program, którego celem jest zapewnienie finansowania rentownych projektów infrastrukturalnych istotnych z punktu widzenia polskiej gospodarki. Program realizowany jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego, który w jego ramach udziela kredytów i gwarancji oraz spółkę Polskie Inwestycje Rozwojowe, zapewniającą kapitał inwestycyjny. Do tej pory w ramach Programu podpisano 80 umów o wartości 19,4 mld zł.
PCC Intermodal S.A. to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych, jej działalność obejmuje organizację transportu ładunków w kontenerach w oparciu połączenia kolejowe.

(źr. PCC Intermodal)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.