Dodaj ogłoszenie o pracy


Pierwsze stałe połączenie intermodalne Cargosped

Operator intermodalny - spółka Cargosped, będąca częścią Grupy PKP Cargo, uruchomiła pierwsze stałe połączenie intermodalne, tzw. pociąg operatorski, który cztery razy w tygodniu będzie regularnie kursował między trójmiejskimi portami a terminalem w Poznaniu-Franowie. Docelowo w I kwartale 2015 r. spółka planuje zwiększenie liczby połączeń do siedmiu pociągów w tygodniu, jeżdżących naprzemiennie w obu kierunkach.
Bardzo ważną, integralną częścią projektu jest oferta „ostatniej mili”. Cargsoped dysponuje własnymi naczepami oraz bezpośrednio współpracuje z grupą przewoźników drogowych, co pozwala na dostarczenie ładunków „do drzwi” finalnego odbiorcy. Na własnym terminalu w Poznaniu-Franowie Spółka oferuje również przeładunek, składowanie krótko- i długoterminowe oraz usługi depotowe. Nowe połączenie otwarto w głównej mierze z myślą o spedytorach i armatorach obecnych na polskim rynku.
- Transport intermodalny stanowi kluczowy element strategii naszej firmy. Jesteśmy liderem przewozów intermodalnych w Polsce i chcemy wzmacniać naszą pozycję. Uruchomienie takich połączeń jak to pomiędzy Trójmiastem i terminalem intermodalnym Poznań-Franowo to potwierdzenie, że dzięki wyspecjalizowanym spółkom zależnym Grupa PKP Cargo może oferować szerokie usługi operatora logistycznego – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych. Kompetencje te będziemy intensywnie rozwijać – dodaje.
Pociąg operatorski cztery razy w tygodniu wyrusza z gdyńskiego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, Gdynia Containter Terminal oraz Terminala Kontenerowego DCT Gdańsk i - po połączeniu w Zajączkowie Tczewskim - dociera do Terminala Kontenerowego w Poznaniu-Franowie. Połączenie importowe z Trójmiasta do Wielkopolski wyrusza o godzinie 13.30, natomiast  eksportowe z Poznania-Franowa do Gdyni i Gdańska - o 17.30. Każdy skład pociągu konfigurowany jest zgodnie z potrzebami klientów. Jego pojemność wynosi ok 92 TEU (czyli 92 kontenerów 20 stopowych). Klienci mogą skorzystać także z opcji przewozu kontenerów oraz naczep siodłowych.
- Nasz pociąg operatorski jest nowatorskim projektem w skali kraju. Jesteśmy przekonani, że jego częstotliwość i regularność sprawią, że stanie się alternatywą dla transportu drogowego.  Dodatkowo, stworzony serwis intermodalny zainicjował współpracę pomiędzy szwedzkim operatorem intermodalnym, armatorem i spółką CARGOSPED. Wspólnie z Green Cargo i Stena Line połączyliśmy terminale kontenerowe w Szwecji z terminalem w Poznaniu. W planach mamy kolejne stałe połączenia intermodalne, które połączą, m.in. porty polskie z naszymi terminalami w Warszawie i Gliwicach – mówi Szymon Mikołajczak, członek zarządu Cargosped.
Przewozy intermodalne są strategicznym obszarem działalności PKP Cargo, ponieważ jest to najdynamiczniej rozwijająca się branża na rynku. Obecnie poziom tzw. konteneryzacji przewozów w Polsce jest sześciokrotnie niższy niż średnia europejska. Według ekspertów firmy, w najbliższych latach ta różnica będzie się zmniejszać.

(źr. Cargosped)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.