Konto pracodawcy


Czy warto korzystać z outsourcingu usług logistycznych?

Dlaczego firmy decydują się na oddanie logistyki na zewnątrz? Gdyż skorzystanie z outsourcingu może decydować o rozwoju firmy. Przed tym, warto jednak przeprowadzić profesjonalną analizą dotychczasowych procesów logistycznych z pomocą dużych doświadczonych operatorów, którzy dobiorą najlepsze rozwiązania, dopasowane do specyfiki danej spółki.


Kluczowe jest ustalenie, czy zasoby (takie jak flota, powierzchnia magazynowa i personel) oraz możliwości firmy są w stanie sprostać wyzwaniom wynikającym z prognozowanego rozwoju. Niezbędne jest tu oszacowanie, czy i na ile wyprowadzenie logistyki na zewnątrz może pomóc w redukcji kosztów stałych. Korzyści płynące z przekazania części transportowej i magazynowej do prowadzenia zewnętrznej firmie są oczywiste. Producent czy dystrybutor nie przejmuje się kwestią składowania towarów, nie musi myśleć o tym, że magazyn stoi pusty, czy jest przepełniony. Nie martwi się o odpowiednią w danym momencie liczbę pracowników do obsłużenia logistyki. Może skupić się wyłącznie na głównym biznesie – produkcji.


Często oddanie procesów logistycznych wyspecjalizowanej firmie przynosi też wymierną korzyć w postaci zmniejszenia kosztów, na czym głównie zależy firmom. Ale... Trzeba wziąć również pod uwagę, że zastosowanie outsourcingu zmieni charakterystykę i udział poszczególnych kosztów składających się na całkowite koszty logistyczne. Może wystąpić sytuacja, że obniżone zostaną jedne koszty, ale nieco wzrosną inne. Na pewno pojawią się również niezbędne koszty wdrożenia. Dlatego przed wprowadzeniem nowych rozwiązań tak ważna jest profesjonalna analiza. Najlepsze rozwiązania mogą zapewnić doświadczeni, globalni i działający na wielu rynkach operatorzy.
- Przed wdrożeniem nowych technologii zawsze przeprowadzamy analizę rentowności (ROI – return of investment) oraz analizę stopy zwrotu z kapitału własnego (ROE – return on equity), aby klient miał dokładną wiedzę ile dane zastosowanie będzie na początku kosztowało, i po jakim okresie uzyska zwrot z inwestycji – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. - Czasem zastosowanie konkretnego rozwiązania logistycznego przez operatora może podwyższyć jedne koszty, np. transportowe w przypadku korzystania z jednego, centralnego magazynu w kraju, zamiast kilku regionalnych. Jednocześnie powoduje obniżenie innych wydatków – utrzymania kilku magazynów i licznej załogi. W ostatecznym rozrachunku klient zawsze widzi korzyści – argumentuje Grzegorz Lichocik. - Jeśli, według naszych analiz, przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia, informujemy o tym przedsiębiorcę i nie podejmujemy się jego realizacji – wyjaśnia.
Firmy, które zdecydowały się na oddanie działalności logistycznej w outsourcing, szczególnie doceniają informację zwrotną, jaką otrzymują od operatora. - Wiele firm z którymi współpracujemy, to międzynarodowe koncerny, lub firmy o zasięgu europejskim. Sytuacja, gdy w każdym kraju, w którym korzystają z usług Dachser, jest ten sam system,
a w całej Europie ich przesyłki mają ten sam jeden numer, jest dla klientów i ich odbiorców bardzo komfortowa – mówi Grzegorz Lichocik.


Jednolity system gwarantuje szybsze i sprawniejsze działanie w zakresie zarówno transportu, jak i całej logistyki. Daje dodatkowo  możliwość szczegółowego i sprawnego raportowania dla klientów. - System proaktywnej kontroli Active Report daje możliwość sprawdzenia statusu przesyłki w każdym momencie jej realizacji. Dzięki temu, w wypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, błyskawicznie możemy poinformować nadawcę – mówi Grzegorz Lichocik. Pracownicy magazynu oraz kierowcy Dachser wyposażeni są w skanery połączone z systemem IT. Jeśli przesyłka jest uszkodzona, mogą od razu wykonać zdjęcie, a klient natychmiast dostaje informację wraz z fotograficzną dokumentacją. Proces wyprowadzenia logistyki dla wielu właścicieli firm wydaje się trudny, a dodatkowo  czasochłonny. Dlatego w tym zakresie warto skorzystać z usług operatora logistycznego z dużym, międzynarodowym doświadczeniem, bo to gwarantuje fachowe doradztwo oraz innowacyjne rozwiązania.

W 2011 roku firma Dachser, wygenerowała obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21.000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.


(źr. Opr. Dachser)

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MLP Group podwoiło poziom komercjalizacji
UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły
Jak wygrać rywalizację o największe talenty?
Transporty Fracht FWO do Japonii
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC