Dodaj ogłoszenie o pracy


CARGOSPED ma nowego prezesa!

 

 

6 marca 2013 r., Daniel Ryczek został prezesem spółki CARGOSPED, która wchodzi w skład Grupy PKP Cargo Logistics. Przed tym Daniel Ryczek był członkiem zarządu PKP Cargo.

Daniel Ryczek jest związany od prawie 5 lat z PKP Cargo. Pełnił funkcję członka zarządu, który odpowiadał w spółce za współpracę międzynarodową i nadzorował działalność firmy w zakresie przewozów intermodalnych. 6 marca 2013 roku został nowym prezesem Cargosped. Jest to obecnie największy podmiot  na rynku kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce.  Spółka działa w ramach Grupy PKP Cargo Logistics.

- Najbliższe lata to niezwykle istotny okres dla rozwojurynku intermodalnego w Polsce. Chcę, aby Cargosped i Grupa PKP Cargo Logistics umacniały swoją pozycję w tym segmencie – mówi prezes Daniel Ryczek.

Nowy szef Cargosped jest  zawodowo związany z Grupą PKP od 2001 roku.  Ma 37 lat. Z wykształcenia jest prawnikiem - absolwentem Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Ukończył również Podyplomowe Studia Menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia podyplomowe na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. W 2005 r. ukończył program ETCR - Europejskiego Centrum Szkoleniowego dla Kolei w College of Europe w Brugii.  W 2007 r. był oddelegowany do odbycia stażu we Wspólnocie Kolei Europejskich (CER) w Brukseli.

Od maja 2008 r. do lipca 2012 r. był Członkiem Zarządu PKP CARGO,  najpierw ds. Międzynarodowych, a następnie ds. Strategii (odpowiadał m.in. za rozwój przewozów międzynarodowych, w szczególności w ramach segmentów intermodal i automotive, za nadzór właścicielski i przygotowanie dokumentacyjne Spółki do procesu prywatyzacji). Do marca 2013 r. był dyrektorem zarządzającym i prokurentem w PKP CARGO - odpowiadał za rozwój biznesu zagranicznego oraz przewozy intermodalne.

Zna biegle język angielski. Posługuje się również językiem niemieckim i rosyjskim.
(źr. PKP Cargo)

 

 


Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.