Konto pracodawcy


Nowy dyrektor handlowy w InPost - przeszedł z Poczty Polskiej

InPost, niezależny operator pocztowy rozbudowuje Dział Sprzedaży. Do zespołu firmy dołączył Janusz Jank, który objął stanowisko dyrektora handlowego. Janusz Jank odpowiedzialny  będzie za sprzedaż usług listowych oraz paczkowych na rynku krajowym.

 

Kariera zawodowa Janusza Jank związana jest rynkiem tradycyjnych usług pocztowych, głównie w obszarze sprzedaży i marketingu. Przed rozpoczęciem współpracy z InPost, zdobywał doświadczenie na wszystkich szczeblach organizacyjnych w strukturach Poczty Polskiej. Ponadto, w latach 2003 -2011 Janusz Jank trzykrotnie pełnił funkcję dyrektora handlowego. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego oraz Podyplomowych Studiów Menadżerskich w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Janusz Jank jest także stypendystą szkolenia „Know-How Found For East And Cental Europe. Management Traning in British Industry”, organizowanego przez Rząd Wielkiej Brytanii, które obejmowało między innymi projekty z zakresu zarządzania dla specjalistów pocztowych w British Post Office.

 

 - Mimo spadkowej tendencji w sektorze tradycyjnej korespondencji, którą odnotowuje europejski rynek pocztowy, InPost cały czas odnotowuje wzrosty w zakresie liczby doręczanych listów. Wzmocnienie działu handlowego – dzięki włączeniu w jego struktury wysokiej klasy eksperta z zakresu rynku usług pocztowych i jednocześnie byłego pracownika Poczty Polskiej – wynika również z prowadzonych przez nas aktywności, związanych ze zbliżającą się liberalizacją rynku pocztowego - ocenia zmiany Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl otworzy 300 nowych placówek InPost w całej Polsce, równocześnie liczba miejscowości, w których będzie świadczyć swoje usługi dla odbiorców indywidualnych (nie tylko z wykorzystaniem paczkomatów) wzrośnie do 550, a dla instytucjonalnych do 8000. Pierwsze urządzenia staną – poza Polską – w krajach bałtyckich i południowej Europie jeszcze w tym roku.

- Jestem przekonany, że dokonany transfer pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedażowe, uzyskiwane przez InPost. Ponadto - dzięki wieloletniemu doświadczeniu pana Janusza Jank - zdobywanemu w tak dużej korporacji, jaką jest Poczta Polska, doskonałej znajomości rynku oraz wysokich kompetencji sprzedażowych – wzmacniamy nie tylko zespół handlowy, ale zwiększamy jednocześnie swoje szanse na pozyskiwanie nowych, strategicznych kontraktów w zakresie usług pocztowych – dodaje Rafał Brzoska.

 

Według szacunków Grupy Integer.pl krajowy rynek usług listowych to ok. 1,7 mld wysłanych listów, przy jednoczesnym spadku jego wielkości o około 5 proc. w skali roku. InPost systematycznie zwiększa liczbę doręczanych listów – z około 70 mln w 2009 roku, przez 123,5 mln w 2010 roku, aż do 163 mln w 2011 roku. Tym samym spółka obsługiwała na koniec 2011 roku około 14% rynku i prognozuje zwiększenie udziałów do 18-20 proc. w 2012 roku.

Firma wspólnie ze swoimi parterami biznesowymi uczestniczy również w przetargach ogłaszanych przez instytucje publiczne. Zasięg, skala i wartość kontraktów mogą – w przypadku wygranej w postępowaniu – w znaczący sposób wpłynąć na wyniki finansowe spółki oraz jej udziały w pocztowym rynku krajowym. Strategicznie zdywersyfikowana działalność zabezpiecza również Grupę Integer.pl przed ryzykiem związanym z wysoko wycenianym, ale malejącym rynkiem tradycyjnych usług pocztowych.

 

Kluczowe plany rozwojowe spółki obejmują:
Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do 18-20% do końca 2012 roku
Systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów do 220-250 mln przesyłek w 2012 roku, aż po osiągnięcie progu 280-300 mln listów w 2013 roku
Zwiększanie zasięgu działalności pocztowej, w tym rozwój sieci placówek oraz pozyskiwanie nowych kontraktów również w ramach przetargów publicznych
Wdrożenie na polski i europejski rynek automatycznych terminali pocztowych, zastępujących tradycyjne punkty pocztowe
Rozwój i rozszerzanie portfolio klientów usługi Power Post /poczty hybrydowej, łączącej tradycyjne usługi pocztowe z funkcjonalnością poczty elektronicznej

(źr. Grupa Integer.pl)

 

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
Kolejne rekordy na rynku magazynowym
Pakiet mobilności – jeszcze nie wszystko stracone
Opłacalność usług transportowych – cena nadal rządzi branżą TSL?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
UPS inwestuje w autonomiczne ciężarówki
Co drugi kandydat rozważający ofertę pracy ocenia biuro oraz jego lokalizację
Frigo Logistics rozpoczął w Radomsku kompleksową obsługę sieci Carrefour
Bohaterowie dróg poszukiwani - rusza kampania #HEROTRUCKER
XBS Logistics wynajął już drugi magazyn w parku P3 Błonie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC