Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy dyrektor handlowy w InPost - przeszedł z Poczty Polskiej

InPost, niezależny operator pocztowy rozbudowuje Dział Sprzedaży. Do zespołu firmy dołączył Janusz Jank, który objął stanowisko dyrektora handlowego. Janusz Jank odpowiedzialny  będzie za sprzedaż usług listowych oraz paczkowych na rynku krajowym.

 

Kariera zawodowa Janusza Jank związana jest rynkiem tradycyjnych usług pocztowych, głównie w obszarze sprzedaży i marketingu. Przed rozpoczęciem współpracy z InPost, zdobywał doświadczenie na wszystkich szczeblach organizacyjnych w strukturach Poczty Polskiej. Ponadto, w latach 2003 -2011 Janusz Jank trzykrotnie pełnił funkcję dyrektora handlowego. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego oraz Podyplomowych Studiów Menadżerskich w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Janusz Jank jest także stypendystą szkolenia „Know-How Found For East And Cental Europe. Management Traning in British Industry”, organizowanego przez Rząd Wielkiej Brytanii, które obejmowało między innymi projekty z zakresu zarządzania dla specjalistów pocztowych w British Post Office.

 

 - Mimo spadkowej tendencji w sektorze tradycyjnej korespondencji, którą odnotowuje europejski rynek pocztowy, InPost cały czas odnotowuje wzrosty w zakresie liczby doręczanych listów. Wzmocnienie działu handlowego – dzięki włączeniu w jego struktury wysokiej klasy eksperta z zakresu rynku usług pocztowych i jednocześnie byłego pracownika Poczty Polskiej – wynika również z prowadzonych przez nas aktywności, związanych ze zbliżającą się liberalizacją rynku pocztowego - ocenia zmiany Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl otworzy 300 nowych placówek InPost w całej Polsce, równocześnie liczba miejscowości, w których będzie świadczyć swoje usługi dla odbiorców indywidualnych (nie tylko z wykorzystaniem paczkomatów) wzrośnie do 550, a dla instytucjonalnych do 8000. Pierwsze urządzenia staną – poza Polską – w krajach bałtyckich i południowej Europie jeszcze w tym roku.

- Jestem przekonany, że dokonany transfer pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedażowe, uzyskiwane przez InPost. Ponadto - dzięki wieloletniemu doświadczeniu pana Janusza Jank - zdobywanemu w tak dużej korporacji, jaką jest Poczta Polska, doskonałej znajomości rynku oraz wysokich kompetencji sprzedażowych – wzmacniamy nie tylko zespół handlowy, ale zwiększamy jednocześnie swoje szanse na pozyskiwanie nowych, strategicznych kontraktów w zakresie usług pocztowych – dodaje Rafał Brzoska.

 

Według szacunków Grupy Integer.pl krajowy rynek usług listowych to ok. 1,7 mld wysłanych listów, przy jednoczesnym spadku jego wielkości o około 5 proc. w skali roku. InPost systematycznie zwiększa liczbę doręczanych listów – z około 70 mln w 2009 roku, przez 123,5 mln w 2010 roku, aż do 163 mln w 2011 roku. Tym samym spółka obsługiwała na koniec 2011 roku około 14% rynku i prognozuje zwiększenie udziałów do 18-20 proc. w 2012 roku.

Firma wspólnie ze swoimi parterami biznesowymi uczestniczy również w przetargach ogłaszanych przez instytucje publiczne. Zasięg, skala i wartość kontraktów mogą – w przypadku wygranej w postępowaniu – w znaczący sposób wpłynąć na wyniki finansowe spółki oraz jej udziały w pocztowym rynku krajowym. Strategicznie zdywersyfikowana działalność zabezpiecza również Grupę Integer.pl przed ryzykiem związanym z wysoko wycenianym, ale malejącym rynkiem tradycyjnych usług pocztowych.

 

Kluczowe plany rozwojowe spółki obejmują:
Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do 18-20% do końca 2012 roku
Systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów do 220-250 mln przesyłek w 2012 roku, aż po osiągnięcie progu 280-300 mln listów w 2013 roku
Zwiększanie zasięgu działalności pocztowej, w tym rozwój sieci placówek oraz pozyskiwanie nowych kontraktów również w ramach przetargów publicznych
Wdrożenie na polski i europejski rynek automatycznych terminali pocztowych, zastępujących tradycyjne punkty pocztowe
Rozwój i rozszerzanie portfolio klientów usługi Power Post /poczty hybrydowej, łączącej tradycyjne usługi pocztowe z funkcjonalnością poczty elektronicznej

(źr. Grupa Integer.pl)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.