Konto pracodawcy


Adam Żołnowski - nowym managerem w DCT Gdańsk

 

W ramach realizowanej strategii , do kadry kierowniczej Deepwater Container Terminal Gdańsk dołączył Adam Żołnowski należący do czołówki managerów polskich w obszarze strategii i relacji korporacyjnych. Adam Żołnowski, dotychczas dyrektor w  PricewaterhouseCoopers (PwC), odpowiedzialny był za sektor inwestycji zagranicznych.

 

Adam Żołnowski zdobywał swoje doświadczenie zawodowe m.in. jako dyrektor generalny Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. W ciągu kariery zawodowej pracował z największymi międzynarodowymi firmami, m.in. z LG, Samsung, Sharp, TRW, EoN, pomagając im w realizacji projektów inwestycyjnych w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Był członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, członkiem Komisji Ubezpieczeń I Funduszy Emerytalnych oraz doradcą rządu Uzbekistanu. Aktywnie pracował na rzecz sektora publicznego w Polsce m.in. prowadząc w PwC projekt tworzenia i wdrożenia strategii inwestycyjnej dla Pomorza. Jest autorem szeregu publikacji poświęconych inwestycjom zagranicznym i konkurencji. Adam Żołnowski ukończył Uniwersytet Gdański, a także University of Sussex. Ukończył aplikację kontrolerską Najwyższej Izby Kontroli oraz Executive Management Program w Szwecji.

 

- Zaangażowanie Adama w strategię i relacje korporacyjne DCT Gdańsk to część naszego planu zmierzającego do zwiększenia konkurencyjności naszego terminalu – mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. – Polski przemysł portowy zmaga się z poważną konkurencją portów północnoeuropejskich, takich jak Hamburg czy Rotterdam, które tradycyjnie były używane jako główne porty przeładunkowe, obsługujące kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Dlatego sektor ten potrzebuje strategii i przywództwa, by przeprowadzane reformy i wdrażane polityki mogły wzmocnić jego rolę w Polsce. Jestem przekonany, że Adam, który posiada bardzo bogate doświadczenie, jest właściwą osobą, by kontynuować proces tworzenia strategii dla przemysłu kontenerowego, zapoczątkowany przez DCT Gdańsk w 2011r. – dodaje Boris Wenzel.

 

Polska stoi przed ogromną szansą, by stać się kluczowym elementem łańcucha logistycznego między Azją a Rosją i Europą Środkowo-Wschodnią. Dzięki temu nasz kraj może zyskać miliardy złotych z ceł, VAT oraz innych podatków, a wzrost zatrudnienia z tym związany może sięgnąć nawet 18 tys. nowych miejsc pracy. By cel ten mógł zostać zrealizowany, niezbędne są inwestycje w infrastrukturę portową, umożliwiające dynamiczny wzrost polskiego przemysłu kontenerowego. Sektor kontenerowy potrzebuje także kompletnej i spójnej polityki, która wyrówna szanse konkurowania portów Polskich z największymi portami niemieckimi czy holenderskimi. DCT Gdańsk, jako lider sektora, aktywnie buduje zaplecze managerskie tak, by skutecznie konkurować z największymi graczami na rynku.

(źr. DCT Gdańsk)

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC