Dodaj ogłoszenie o pracy


Opłaty drogowe z DKV bez prowizji w Niemczech

 

Firma DKV Euro Service zaproponowała ciekawą metodę rozliczania opłat drogowych w niemieckim systemie Toll Collect. Wszyscy klienci DKV, którzy decydują się na regulowanie e-myta poprzez urządzenie pokładowe, otrzymują faktury od emitenta kart paliwowych nie obciążone żadną prowizją.

 

Dlaczego opłaca się rozliczać opłaty drogowe przy pomocy karty paliwowej? Ponieważ dzięki temu termin płatności ulega wydłużeniu - w przypadku DKV wynosi 21 dni od momentu wystawienia faktury. A to pozwala elastycznie planować wydatki i polepsza płynność finansową firmy. Jednak najbardziej istotna jest konsolidacja rozliczeń: jeśli za pośrednictwem jednego operatora karty paliwowej rozliczamy opłaty drogowe w wielu krajach, mamy jednego partnera odpowiedzialnego za wszystkie faktury i kontrolę płatności. W przypadku DKV dane związane z e-mytem oraz zakupami paliwa porządkowane są w programie eReporting, który umożliwia ich kontrolę i dostosowanie do potrzeb przewoźnika.

 

Uruchomienie tej opcji w przypadków klientów DKV procedura jest prosta. Wystarczy wypełnić niemieckie formularze rejestracyjne zamieszczone  na stronie www.info-myto.pl w zakładce „Kraje z e-mytem”, a następnie wysłać je na adres DKV Euro Service. Ważne, aby jako sposób płatności wybrać urządzenie pokładowe TollCollect – dzięki temu klient będzie otrzymywać faktury za e-myto nie obciążone żadną prowizją. Firmy, które dziś korzystają już z OBU Toll Collect, ale chciałyby otrzymywać faktury od DKV, mogą
w łatwy sposób przerejestrować swoje dane. Należy w tym celu dołączyć do grona klientów DKV.

Niemiecki system poboru myta oparty jest na technologii satelitarnej (GPS). Większość jego użytkowników montuje u siebie w pojazdach urządzenia pokładowe, które automatycznie rejestrują przejechane odcinki drogi i na tej podstawie wyliczają opłatę. Jest to najszybsza i najprostsza metoda rozliczeń. Przewoźnicy, którzy rzadko podróżują przez Niemcy, nie muszą montować u siebie urządzenia OBU. Mogą rozliczać pojedyncze przejazdy przy pomocy karty paliwowej DKV lub innej karty płatniczej czy gotówki. Wówczas jednak należy za każdym razem deklarować w terminalu Toll Collect dokładną trasę przejazdu. Jest to więc metoda czasochłonna i ograniczająca mobilność pojazdu.
(źr. DKV Euro Service)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.