Konto pracodawcy


Opłaty drogowe z DKV bez prowizji w Niemczech

 

Firma DKV Euro Service zaproponowała ciekawą metodę rozliczania opłat drogowych w niemieckim systemie Toll Collect. Wszyscy klienci DKV, którzy decydują się na regulowanie e-myta poprzez urządzenie pokładowe, otrzymują faktury od emitenta kart paliwowych nie obciążone żadną prowizją.

 

Dlaczego opłaca się rozliczać opłaty drogowe przy pomocy karty paliwowej? Ponieważ dzięki temu termin płatności ulega wydłużeniu - w przypadku DKV wynosi 21 dni od momentu wystawienia faktury. A to pozwala elastycznie planować wydatki i polepsza płynność finansową firmy. Jednak najbardziej istotna jest konsolidacja rozliczeń: jeśli za pośrednictwem jednego operatora karty paliwowej rozliczamy opłaty drogowe w wielu krajach, mamy jednego partnera odpowiedzialnego za wszystkie faktury i kontrolę płatności. W przypadku DKV dane związane z e-mytem oraz zakupami paliwa porządkowane są w programie eReporting, który umożliwia ich kontrolę i dostosowanie do potrzeb przewoźnika.

 

Uruchomienie tej opcji w przypadków klientów DKV procedura jest prosta. Wystarczy wypełnić niemieckie formularze rejestracyjne zamieszczone  na stronie www.info-myto.pl w zakładce „Kraje z e-mytem”, a następnie wysłać je na adres DKV Euro Service. Ważne, aby jako sposób płatności wybrać urządzenie pokładowe TollCollect – dzięki temu klient będzie otrzymywać faktury za e-myto nie obciążone żadną prowizją. Firmy, które dziś korzystają już z OBU Toll Collect, ale chciałyby otrzymywać faktury od DKV, mogą
w łatwy sposób przerejestrować swoje dane. Należy w tym celu dołączyć do grona klientów DKV.

Niemiecki system poboru myta oparty jest na technologii satelitarnej (GPS). Większość jego użytkowników montuje u siebie w pojazdach urządzenia pokładowe, które automatycznie rejestrują przejechane odcinki drogi i na tej podstawie wyliczają opłatę. Jest to najszybsza i najprostsza metoda rozliczeń. Przewoźnicy, którzy rzadko podróżują przez Niemcy, nie muszą montować u siebie urządzenia OBU. Mogą rozliczać pojedyncze przejazdy przy pomocy karty paliwowej DKV lub innej karty płatniczej czy gotówki. Wówczas jednak należy za każdym razem deklarować w terminalu Toll Collect dokładną trasę przejazdu. Jest to więc metoda czasochłonna i ograniczająca mobilność pojazdu.
(źr. DKV Euro Service)

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Forpatients – CEVA wdraża nowe usługi dla branży medycznej i pacjentów
InPost buduje fabrykę paczkomatów i uruchamia w Polsce kilkanaście nowych hubów
Świdnicki terminal Schenkera z ekologicznym certyfikatem BREEAM
DB - straty związane z pandemią wyjątkowo wysokie w roku 2020
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC