Dodaj ogłoszenie o pracy


DKV potwierdza zmianę stawek opłat drogowych w Czechach i Francji

 

Operator karty paliwowej dla transportu międzynarodowego, firma DKV Euro Service,, poinformowała o zmianach stawek opłat drogowych, jakie od 1 stycznia 2012 r. obowiązują na francuskich i czeskich drogach. Opłaty te dotyczą pojazdów powyżej 3,5 tony.


Francja
We Francji zmiany objęły trzy firmy zarządzające autostradami w systemie TIS PL. W przypadku operatora APRR zmieniają się stawki opłat drogowych, natomiast sposób naliczania rabatów pozostaje taki sam. U operatorów SANEF i SAPN rabaty będą teraz zależne od klasy pojazdu. Podstawowe stawki opłat pozostają zaś na tym samym poziomie.
Zobacz szczegółowe zestawienie aktualnych stawek i rabatów we Francji:
http://www.dkv-euroservice.com/irj/go/km/docs/documents/Public%20Documents/NDI%20Documents/pdf/TISPL_Rabattliste_de.pdf

Czechy
Od 1 stycznia użytkownicy czeskich dróg będą opłacać przejazdy według nowego taryfikatora. Zmiany dotyczą wszystkich pojazdów ciężarowych i autobusów o ciężarze powyżej 3,5 t. Zobacz zestawienie aktualnych stawek opłat drogowych w Czechach: http://www.dkv-euroservice.com/irj/go/km/docs/documents/Public%20Documents/NDI%20Documents/pdf/Maut_CZ_Mautabschnittstarife.pdf
I opis czeskiego systemu opłat drogowych:
http://info-myto.pl/MytobrwEuropie/Krajezemytem/tabid/85/language/pl-PL/Default.aspx

Rozliczenia
W obu krajach opłaty drogowe można rozliczać bezgotówkowo za pośrednictwem operatora kart paliwowych DKV Euro Service. Wystarczy jednorazowa rejestracja poprzez DKV w systemie e-myta w Czechach lub Francji, aby dwa razy w miesiącu otrzymywać fakturę za przejazdy płatnymi odcinkami dróg. Dzięki rozliczeniom poprzez DKV przewoźnicy mogą liczyć na dodatkowe rabaty, a także uzyskać zwrot VAT naliczony z tytułu opłat drogowych.
(źr. DKV Euro Service, więcej informacji na: www.info-myto.pl).

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.