Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile zarobili Białorusini na opłatach drogowych?

Jak podają przedstawiciele biura prasowego systemu BelToll, w ciągu pierwszego miesiąca jego funkcjonowania zarejestrowano 44 543 użytkowników oraz podpisano łącznie ponad 64 tys. umów. Na dzień 1 września liczba urządzeń pokładowych OBU wydanych właścicielom firm transportowych i kierowcom przekroczyła 99,5 tys.
 
Narodowy System Poboru Opłat BelToll na terenie Republiki Białorusi rozpoczął komercyjne funkcjonowanie 1 sierpnia 2013r. Pozwala on na elektroniczne uiszczanie opłat za przejazd drogami płatnymi bez konieczności zmiany pasa ruchu, redukowania prędkości pojazdu lub zatrzymywania się. Wysokość pobieranych opłat uzależniona jest od typu pojazdu oraz liczby przejechanych kilometrów.
 
Dziennie, w ramach systemu, odnotowywanych jest średnio od 163 tys. do 164 tys. transakcji. Najwięcej z nich dokonują kierowcy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Największą część pojazdów zarejestrowanych w ramach systemu BelToll stanowią samochody pochodzące z Białorusi (50 proc.), Ukrainy (14 proc.), Rosji (11 proc.), Polski (9 proc.) i Litwy (4 proc.).
 
Podczas pierwszego miesiąca funkcjonowania systemu BelToll ujawniono ok. 113 tys. przypadków nadużycia procedur związanych z poborem opłat za użytkowanie sieci dróg płatnych na terenie Białorusi.
Do najczęściej popełnianych przewinień należą: całkowity brak urządzenia pokładowego OBU w pojeździe, który podlega obowiązkowi wnoszenia opłat, nieprawidłowa konfiguracja OBU, zakładająca mniejszą liczbę osi niż rzeczywista, bądź używanie urządzenia nieprzypisanego do danego pojazdu.
 
(źr. za inf. BelToll)
 
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.