Dodaj ogłoszenie o pracy


Wybierasz się na Węgry sprawdź nowy system opłat drogowych

1 lipca 2013 r. Węgry wprowadzają elektroniczny system opłat drogowych o nazwie HU-GO. Obejmie on 6513 km dróg krajowych i autostrad. Według szacunków DKV Euro Service średni koszt tranzytu przez ten kraj wzrośnie o 30 proc. w porównaniu z rozliczeniami przy pomocy winiet.

System HU-GO zastąpi funkcjonujące do dziś e-winiety. Obowiązywać będzie pojazdy o masie powyżej 3,5 tony. Wyjątek stanowić będą autobusy i samochody dysponujące dziewięcioma siedzeniami, które nadal będą mogły wykupywać e-winiety. Rolę operatora systemu HU-GO obejmie spółka SMMC (State Motorway Management Company). Nowe opłaty drogowe będzie można regulować za pomocą zakupionych wcześniej biletów lub za pośrednictwem urządzeń pokładowych. Ta druga metoda płatności, adresowana stałym użytkownikom węgierskich dróg, udostępniona zostanie w późniejszym terminie.

Już wkrótce opłaty HU-GO będzie można rozliczyć za pośrednictwem operatora kart paliwowych DKV Euro Service. DKV zapewni wsparcie podczas rejestracji do systemu HU-GO, a następnie zaoferuje fakturowanie opłat drogowych z wydłużonym terminem płatności. Dzięki temu przewoźnicy korzystający z usług DKV w innych krajach będą mogli w spójny sposób kontrolować wszystkie płatności myta na terenie Europy.

Wysokość opłat
System HU-GO jest odpowiedzią na rosnące potrzeby finansowe związane z utrzymaniem w dobrym stanie węgierskiej sieci dróg publicznych. Poprzez uruchomienie opłat elektronicznych Węgry dołączą do państw europejskich, w których pobierana należność uzależniona jest od realnego wpływu pojedynczego pojazdu na stan dróg i środowiska.

Wysokość myta zależna będzie od trzech czynników: ilości przejechanych kilometrów, liczby osi w pojeździe oraz od klasy emisji zanieczyszczeń. Stawki opłat HU-GO dostępne są na stronie www.motorway.hu w dziale Electronic Toll. Przejazdy drogami krajowymi będą średnio dwa razy tańsze niż podróż autostradami. Cena za kilometr waha się od 18,04 forintów dla pojazdu 2-osiowego o klasie Euro III, poruszającego się drogą krajową, aż do 130,06 forintów dla pojazdu 4 osiowego o klasie Euro I, poruszającego się po autostradzie.

Mapa płatnych odcinków dróg dostępna jest pod linkiem:
(źr. DKV)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.