Dodaj ogłoszenie o pracy


Optifleet sprawdził się w zarządzaniu flotą

Optifleet, system telematyczny oferowany przez Renault Trucks, umożliwiający zarządzanie flotą z jednego miejsca, zdobywa coraz większą popularność wśród przewoźników. Łatwy w obsłudze, Optifleet, pomaga szybko podejmować decyzje i efektywnie zarządzać flotą. W obecnej rzeczywistości staje się niezbędnym narzędziem w rękach właścicieli i szefów firm transportowych, menadżerów flot i kierowców.
 
Klienci, którzy zdecydowali się na zakup Optifleet zgodnie twierdzą, że system ten stał się nieodłącznym narzędziem ich pracy. Pod koniec 2012 roku, po trzech miesiącach testów, Fanny Heimst, Manager liczącej 200 pojazdów floty SITA Nord, była pod tak ogromnym wrażeniem skuteczności i łatwości w obsłudze Optifleet’a, że  postanowiła zainstalować go w całej flocie! - W naszej firmie, koszty paliwa stanowią 60 proc. ceny kosztu operacyjnego za kilometr - wyjaśnia Heimst. - Jest to więc  znaczna korzyść finansowa” dodaje. Od samego początku, firma zaangażowała w ten projekt wszystkich kierowców „Zaprosiliśmy do współpracy związki zawodowe, które wybrały kilku kierowców do przetestowania nowego urządzenia. Było dla nas ważne, aby wszyscy zaakceptowali ten system i nie mieli żadnych wątpliwości co do jego wiarygodności. Po wdrożeniu systemu Optifleet, firma odnotowała oszczędności na poziomie 6l/100 km. - Prowadzimy obecnie badania w grupie SITA mające na celu wprowadzenie systemu  Optifleet do wszystkich pojazdów w północnym regionie, a w przyszłości na terenie całej Francji- podsumowuje Fanny Heimst.
 
Kolejny klient testujący system,  Xavier Roux, manager ds. logistyki w Le Gouessant Côtes-d’Armor, wyposażył 30 z 40 pojazdów wchodzących w skład floty firmy. - Teraz wiemy gdzie znajdują się nasze pojazdy w czasie rzeczywistym. Odnotowaliśmy znaczne oszczędności w zakresie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji -  zapewnia. Jednak aby system zadziałał, konieczne jest zaangażowanie kierowców - Optifleet to także narzędzie dla kierowcy - dodaje Roux.
Podobne wyniki, zanotował Paul Thénot, zarządzający flotą 25 pojazdów w Transports T, z siedzibą w La Meuse. - Po raz pierwszy zainstalowaliśmy Optifleet w naszych pojazdach w sierpniu 2012 i teraz odnotowujemy oszczędności na poziomie 1-2 l na 100 kilometrów.
 
Jak działa Optifleet ?
Optifleet umożliwia  zlokalizowanie całej floty lub pojedynczego pojazdu, pobór danych technicznych, usprawnia komunikację z kierowcami, kontroluje ich czas pracy, analizuje styl jazdy  oraz poziom zużycia paliwa w poszczególnych pojazdach i przez danego kierowcę.  Celem tego narzędzia jest podniesienie wydajności floty oraz zredukowanie kosztów operacyjnych. W praktyce, Optifleet to połączenie elektronicznego komputera zainstalowanego w pojeździe systemu telekomunikacyjnego przekazującego dane i strony internetowej gromadzącej te dane. System składa się z 4 modułów, dzięki czemu może być dostosowany do potrzeb małych i dużych firm.
Pierwszy moduł „MAP” posiada funkcję geolokalizacji (w oparciu o Google MapAPI), lokalizuje pojazd w czasie rzeczywistym i analizuje historię trasy. Umożliwia  zoptymalizowanie przejazdów, zmniejszenie pustych przejazdów i np. ku lepszemu zadowoleniu klienta daje możliwość ustalenia dokładnego terminu dostawy.
Drugi moduł „CHECK” dostarcza danych technicznych, monitoruje zużycie paliwa w poszczególnych pojazdach (również w różnych markach) i przez danych kierowców, co pozwala zoptymalizować koszty. Optifleet daje też możliwość stworzenia raportów dla klienta nt. zanieczyszczenia środowiska ( np. emisji NOx i CO2).
Trzeci moduł „DRIVE” umożliwia kontrolę pracy kierowcy, poprzez zapisanie historii z tachografu i karty pracy kierowcy, wszelkich naruszeń czasu jazdy/odpoczynku.
Czwarty moduł „LINK” to możliwość komunikacji właściciela pojazdu/ zarządzającego flotą z kierowcami w czasie jazdy dzięki interfejsowi w tablicy rozdzielczej, wyposażonemu w bezprzewodową klawiaturę i przeglądarkę. W tym module tablicy dostępny jest „wirtualny instruktor nauki jazdy”.
 
Renault Trucks proponuje zryczałtowany abonament  15 euro/miesiąc za każdy moduł i za każdy pojazd, od dwóch modułów na czas nieokreślony. Optifleet jest dostępny we Francji, Turcji, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W najbliższym czasie zostanie wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, na Ukrainie, we Włoszech, Belgii, Holandii i w Polsce.
 
Renault Trucks dzięki swoim dwóm uzupełniającym się ofertom Optifleet i Optifuel Infomax jest jedynym producentem, który dostarcza klientom narzędzia do pomiaru, analizy i zarządzania dostosowane do każdego typu klienta, zarówno do małych jak i dużych flot. Narzędzia te doskonale sprawdzają się w różnych branżach; budowlanej, dystrybucyjnej czy też  dalekobieżnej.
 
(źr. Renault Trucks)
 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.