Dodaj ogłoszenie o pracy


Express Inter Auto dołączył do swojej 125-pojazdowej floty, 20 nowych Renault Magnum

 

Na początku stycznia siedlecka firma Express Inter Auto odebrała w serwisie Renault Trucks 20 nowych ciągników Renault Magnum 480 DXi. To pierwsze pojazdy francuskiej marki w liczącej  125 sztuk flocie przewoźnika. Nowe ciągniki będą pracować w transporcie międzynarodowym, współpracując z naczepami kurtynowymi.


Wszystkie te ciągniki mają jednakową kompletację – pod ich kabinami pracują znane z doskonałych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa 13-litrowe silniki DXi o mocy 480 KM. Ponieważ samochody podlaskiego przewoźnika wożą często ładunki z zachodu Europy bezpośrednio do naszych wschodnich sąsiadów, zostały też wyposażone w zbiorniki paliwa o maksymalnej pojemności. Mieści się w nich 1455 litrów oleju napędowego. Przekonującymi argumentami o zakupie Magnum okazały się niskie zużycie paliwa, doskonałe wyposażenie pojazdów oraz gęsta sieć serwisowa Renault Trucks.


- To bardzo nowoczesne pojazdy i liczę na to, że będą jeździły ekonomicznie. Jeśli się sprawdzą to może nasz tabor zasilą kolejne pojazdy Renault. Spodobała mi się zarówno oferta, jak i sposób podejścia do naszych potrzeb przez Renault Trucks Polska - mówi właściciel Express Inter Auto. - Nasze samochody jeżdżą po całej Europie, często także za naszą wschodnią granicę. Kursy są długie, więc kierowcy spędzają w samochodach dużo czasu. Powinni więc mieć zapewnione jak najlepsze warunki pracy. To pomaga nie tylko w zapewnieniu bezpieczeństwa ładunków, ale także w uzyskiwaniu niskiego zużycia paliwa. Chcąc ten parametr zracjonalizować zdecydowaliśmy się na samochody ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów. Chcemy też w najbliższych dniach przeprowadzić dla kierowców szkolenie ekonomicznej jazdy Optifuel Training oferowane przez RTP - mówi Leszek Pieńkowski właściciel firmy Express Inter Auto.


Wprowadzone trzy lata temu wysokie kabiny Magnum zapewnia najwyższy komfort zarówno podczas pracy, jak i wypoczynku. Zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver+ dba o łagodne i płynne przekazywanie na koła mocy 480-konnego silnika, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Nowoczesna, nie przeładowana przełącznikami deska rozdzielcza przekazuje czytelnie najważniejsze informacje. Co do wygody życia, jeden z kierowców tak ocenił komfort kabiny: To przecież Magnum! - Tu można sobie nawet pochodzić i rozprostować kości. Kabiny w samochodach Express Inter Auto są w pełni wyposażone. Znalazły się w nich nie tylko nowoczesne tachografy, klimatyzacje i lodówki, ale także uprzyjemniające życie wysokiej jakości radioodtwarzacze z odczytem formatu MP3 i odpowiednimi systemem nagłośnienia.


Express Inter Auto od 1993 roku zajmuje się międzynarodowym transportem towarów. Od 18 lat jest członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych  (ZMPD). Zatrudnia ok. 200 osób, w tym 170 kierowców. W swoim taborze ma obecnie 125 zestawów – większość to ciągniki z naczepami chłodniczymi. Są w nim także naczepy plandekowe (100 m sześc.) i zestawy przestrzenne (120 m sześc.). Wszystkie pojazdy firmy wyposażone są w łączność GSM i monitoring GPS. Większość z zestawów to pojazdy chłodnicze, zaopatrzone także w urządzenia do kontroli i rejestracji temperatury podczas transportu. Firma prowadzi też warsztat i myjnię TIR oraz sprzedaje części zamienne do agregatów chłodniczych.


(źr. opr. za inf. Renault Trucks Polska)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.