Konto pracodawcy


Nowa funkcja I-See - szybciej oszczędza paliwo w Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową wersję I-See, funkcji dostępnej w nowym Volvo FH, która oszczędza paliwo podczas jazdy w terenie górzystym. Zaktualizowana I-See zdalnie pobiera najnowsze dane o topografii określonej drogi z centralnego serwera, dzięki czemu wszystkie samochody ciężarowe wyposażone w tę funkcję mają dostęp do tych samych informacji pomocnych w oszczędzaniu paliwa.
 
– Obecnie Twój samochód ciężarowy nawet nie musi wcześniej pokonywać danego odcinka drogi, żeby móc w pełni wykorzystać potencjał tego systemu. Wystarczy, że dokonał tego ktoś inny, dysponujący funkcją I-See – mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. segmentu transportu długodystansowego.
 
I-See można przyrównać do autopilota, który ma wzniesieniach przejmuje kontrolę nad zmianą biegów, przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem, zarządzając tymi procesami tak, by osiągnąć jak najniższe zużycie paliwa. Potencjał oszczędności paliwa w trakcie długodystansowego zadania transportowego wynosi do pięciu procent. Gdy jakiś samochód ciężarowy wyposażony w nową wersję I-See po raz pierwszy pokonuje określony górzysty odcinek drogi, dane o jego topografii są bezprzewodowo przesyłane do serwera Volvo Trucks, a nie zapisywane wyłącznie w pamięci danego pojazdu, jak odbywało się to w poprzedniej wersji I-See. Następnie, gdy inny samochód ciężarowy z I-See na pokładzie jedzie tą samą drogą, jego system automatycznie pobiera dane topograficzne z serwera, sterując zmianą biegów, przyśpieszaniem i hamowaniem w sposób maksymalnie efektywny już za pierwszym razem.
 
Dzięki nowej wersji I-See, wszystkie wyposażone w nią samochody ciężarowe, bez względu na to, dla jakiej firmy pracują, zawsze mają dostęp do aktualnych informacji o wzniesieniach, jakie napotykają na swojej drodze. Informacje te bazują wyłącznie na rzeczywistych warunkach topograficznych, nie zaś na mapach, które z czasem mogą się zdezaktualizować. Pierwsza wersja I-See została zaprezentowana, jako jedno z wielu innowacyjnych rozwiązań w nowej serii Volvo FH. Obecnie, jeszcze przed rozpoczęciem dostaw pierwszych egzemplarzy nowego modelu do klientów, nadszedł czas na wprowadzenie zmodernizowanej wersji.
– Naszym celem jest ustawiczne rozwijanie naszej oferty w celu powiększania korzyści dla klientów, zwłaszcza poprzez wykorzystywanie możliwości oferowanych przez komunikację bezprzewodową – deklaruje Christer Pehrsson.
I-See zapewnia oszczędność paliwa na małych i dużych wzniesieniach.
 
Jak działa I-See?
- I-See to funkcja programowa, współdziałająca z układem napędowym samochodu ciężarowego i systemem GPS. Do swojego działania wymaga włączonego tempomatu w pojeździe.
- I-See pobiera dane o topografii zbliżającego się wzniesienia z serwera Volvo Trucks.
- Gdy I-See wykryje fakt dojazdu samochodu ciężarowego do wzniesienia, zwiększa jego prędkość. Dzięki zyskanej w ten sposób energii kinetycznej, pojazd jest zdolny dłużej kontynuować jazdę na wyższym biegu – ograniczając w ten sposób, skutkującą wzrostem zużycia paliwa, potrzebę redukcji przełożenia.
- Gdy samochód ciężarowy dojeżdża do szczytu wzniesienia, I-See zapobiega niepotrzebnemu przyspieszaniu. Bezpośrednio przed początkiem odcinka zjazdowego układ przeniesienia napędu jest odłączany od silnika, a pojazd rozpędza się pod wpływem siły bezwładności. Na długo przed końcem zjazdu I-See zaczyna łagodnie hamować hamulcem silnikowym.
- Jeżeli bezpośrednio za zjazdem droga zaczyna piąć się w górę, samochód ciężarowy kontynuuje swobodny wybieg w celu ponownego nabrania prędkości, czyli zwiększenia energii kinetycznej, dzięki której pokona pierwszy etap podjazdu.
(źr. Volvo Trucks)
 

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC