Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy aktywny układ kierowniczy Volvo Trucks

 

 

 

Volvo Trucks przedstawia kolejne nowatorskie rozwiązanie techniczne - Volvo Dynamic Steering (Aktywny Układ Kierowniczy Volvo). Łączy w sobie konwencjonalny, hydrauliczny układ wspomagania z elektronicznie sterowanym silnikiem elektrycznym, zamontowanym w przekładni kierowniczej.  Rezultatem jest wyjątkowa precyzja kierowania, zapewniająca kierowcy samochodu ciężarowego większe bezpieczeństwo oraz bardziej komfortową i przyjemną jazdę.
– Ta opatentowana technologia zapewnia kierowcom korzyści w każdych warunkach jazdy. Na drodze szybkiego ruchu aktywny układ kierowniczy gwarantuje niezrównaną stateczność kierunkową pojazdu. Z kolei przy małych prędkościach możliwe jest kierowanie, nawet w pełni obciążonym samochodem ciężarowym, dosłownie jednym palcem – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
Najważniejszą innowacją w Volvo Dynamic Steering jest elektronicznie sterowany silnik elektryczny sprzężony z wałem kierownicy. Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, rozwija maksymalny moment obrotowy 25 Nm i jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę.
– Zadaniem silnika elektrycznego jest zapewnianie właściwych reakcji na kole kierownicy w każdej sytuacji. Na przykład, gdy układ, za pośrednictwem czujników, wykryje zamiar kierowcy jazdy na wprost, automatycznie eliminuje jakiekolwiek zakłócenia zwrotne na kole kierownicy, pochodzące od nierówności drogi – wyjaśnia Gustav Neander, menedżer projektu ds. Volvo Dynamic Steering. – Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny wzmacnia efekt wspomagania, dzięki czemu kierowanie samochodem ciężarowym staje się wyjątkowo łatwe. Nawet mocno obciążonym pojazdem budowlanym, poruszającym się w trudnym terenie, można kierować bez najmniejszego wysiłku. Kierowcy, którzy testowali ten układ w fazie projektowej, byli pod ogromnym wrażeniem.
Zalety układu można sprowadzić do czterech głównych aspektów. Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zastępuje mięśnie kierowcy.  Kierowca może się zrelaksować, ponieważ kierowanie pojazdem nie męczy barków i rąk. Inną zaletą Volvo Dynamic Steering jest automatyczne ustawianie kół w pozycji na wprost także podczas cofania. Układ tłumi wstrząsy wywołane nierównościami drogi, takimi jak szczeliny czy ubytki nawierzchni. Przekłada się to na większą precyzję utrzymywania toru jazdy, ponieważ kierowca nie musi bezustannie wprowadzać korekt kołem kierownicy. Na drodze szybkiego ruchu ta precyzyjna kontrola polepsza stateczność kierunkową, zwiększając komfort pracy kierowcy przy jednoczesnym zapewnieniu poczucia pełnego panowania nad pojazdem przy każdej prędkości. Aktywny układ kierowniczy eliminuje niemal wszystkie te minimalne ruchy kołem kierownicy, które są nie do uniknięcia na współczesnych drogach.
Układ ma zdolność adaptacji – szybko wykrywa efekt oddziaływania mocno wyprofilowanej (wypukłej) nawierzchni drogi lub bocznego wiatru i automatycznie go kompensuje, tak, aby kierowca mógł po prostu utrzymywać kierunek jazdy na wprost, bez potrzeby kontrowania kierownicą. Znaczne zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu kierowcy.
Nowy wymiar kierowania pojazdem
Volvo Dynamic Steering jest także korzystny pod względem przeciwdziałania najczęściej występującym urazom wśród kierowców samochodów ciężarowych.  Z oficjalnych danych szwedzkiej Inspekcji Pracy wynika, że kierowcy samochodów ciężarowych stanowią szczególnie duży odsetek w statystykach schorzeń zawodowych.
– Blisko czterech na każdych dziesięciu kierowców samochodów ciężarowych, co tydzień uskarża się na ból pleców, szyi, barków lub ramion. Nasz udoskonalony układ kierowniczy przeciwdziała tego typu problemom, pozwalając kierowcy rozluźnić się podczas jazdy – podkreśla Gustav Neander i dodaje:
– Volvo Dynamic Steering nadaje prowadzeniu samochodu ciężarowego zupełnie nowy wymiar. Dzięki niemu kierowca mniej się męczy i skuteczniej panuje nad pojazdem.
(źr. Volvo Trucks)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.