Konto pracodawcy


Badanie satysfakcji kierowców - czyli słabe i mocne strony firm flotowych - cz. I

 

W lipcu i sierpniu 2012 roku na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów zostało przeprowadzone Badanie Satysfakcji Kierowców. Przeprowadziła je firma TNS Polska.



Badanie zostało przeprowadzone na siedmiuset kierowcach korzystających z samochodów flotowych finansowanych i zarządzanych przez członków PZWLP. Do badania przystąpiła większość firm zrzeszonych w Związku. Każda z nich przekazała do TNS Polska obszerną, anonimową listę numerów telefonów do użytkowników służbowych pojazdów z różnych firm, będących klientami członków PZWLP. Z każdej listy została losowo wybrana pula pięćdziesięciu numerów, a wywiady przeprowadzono w formie badania telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI).

 

- Celem badania był pomiar poziomu satysfakcji kierowców z usług firm wynajmu długoterminowego należących do PZWLP. Analiza odpowiedzi ankietowanych pozwoliła na wskazanie mocnych i słabych stron firm flotowych działających na polskim rynku Do pomiaru satysfakcji wykorzystano metodologię TRI*M – mówi Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

 

W zależności od pokonywanych w ciągu roku odległości, siedmiuset ankietowanych kierowców można podzielić na trzy grupy. Prawie jedna czwarta z nich (24 proc.) przejeżdżała ponad 50  tys. km, a niemal połowa (46 proc.) pokonywała dystans od 25 tys. do 50 tys. km rocznie. 30 proc. badanych zanotowało poniżej 25 tys. km, z czego 5 proc. – mniej niż 10 tys. km.

 

Samochody firmowe były wykorzystywane zarówno do celów służbowych, jak i służbowo-prywatnych, a grupy ankietowanych wskazujących na każde z tych rozwiązań, były niemal równie liczne. Użytek wyłącznie służbowy zadeklarowało 50,4 proc. badanych, a korzystanie z samochodu flotowego do użytku firmowego i prywatnego, wskazało 49,3 proc. Dwie spośród ankietowanych osób podały wyłącznie użytek prywatny, jako główny sposób wykorzystania samochodu flotowego. W drugiej połowie 2012 roku Związek obejmował ponad 70 proc. samochodów użytkowanych na polskich drogach w full service leasingu. W badaniu wzięło udział 14 z 16 firm zrzeszonych wówczas w PZWLP. Wyniki Badania Satysfakcji Kierowców możemy więc traktować jako miarodajne dla branży wynajmu długoterminowego pojazdów – wyjaśnia Leszek Pomorski.

 

Jakie branże dominowały wśród ankietowanych kierowców korzystających z firmowych flot? Pierwsze miejsce zajmują finanse i ubezpieczenia (13 proc.), a kolejne pozycje czołówki to budownictwo i sektor paliwowy (12 proc.) oraz handel hurtowy i handel detaliczny (po około 11 proc.). W tych czterech sektorach pracowała niemal połowa badanych. Do istotnych grup branżowych należały również produkcja (10 proc.) oraz transport i magazynowanie (7 proc.).

 

Z punktu widzenia stanowiska w strukturze firmy, wśród badanych kierowców flotowych pojazdów najliczniejszą grupę stanowili kierownicy niższego szczebla i specjaliści (35 proc.). Z kolei 24 proc. ankietowanych to dyrektorzy lub wyższa kadra kierownicza, a 22 proc. – management średniego szczebla. Przedstawiciele handlowi zajęli czwarte miejsce z zaledwie 8 procentami. Od jednego do trzech procent stanowili pracownicy magazynu lub robotnicy, kierowcy zawodowi, pracownicy administracyjni oraz doradcy.

(źr. Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP)

 

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC