Konto pracodawcy


Nowe silniki Euro VI w pojazdach Renault Trucks to oszczędność paliwa

Dzięki kombinacji różnorodnych technologii indywidualnie dopasowanych do każdego modelu, nowe silniki Euro VI montowane w pojazdach Renault Trucks są nie tylko ekonomiczne ale także solidne i wydajne. To mniejsza ilość spalin i większa oszczędność paliwa - zapewnia francuski producent.


Podczas IAA Show w Hanowerze Renault Trucks zaprezentowało swoje silniki spełniające wymagania normy Euro VI, które pojawią się we francuskich pojazdach w styczniu 2014 wraz z wejściem nowych przepisów. Producent dobiera odpowiednie technologie sugerując się wielkością oraz przyszłym zastosowaniem silnika, oferując w ten sposób klientom produkt, który nie tylko spełnia narzucone odgórnie normy, ale jest przy tym wydajny, ekonomiczny i niezawodny tak samo, a może nawet bardziej niż silnik Euro V.


Silniki heavy duty range (11 i 13 litrowe)
Dla gamy ciężkiej, Renault Trucks przygotował nowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 11l noszący nazwę DTI11. Dostępne będą trzy wersje o różnej mocy: 380KM (1800 Nm), 430KM (2050 Nm) oraz 460KM (2200 Nm). Konstrukcyjnie nowy model bazuje na rozwiązaniach stosowanych w silnikach Euro V, ale wyróżnia go nowy układ oczyszczania spalin oraz nowy układ zasilania oparty na systemie Common Rail, cechujący się niezwykle dokładnym, wysokociśnieniowym wtryskiem, nawet przy niskich obrotach silnika.   


Silnik DTI 11 spełnia normę Euro VI poprzez zastosowanie układu SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej). Aby układ był w pełni wydajny, musi pracować w odpowiednio wysokiej temperaturze. Mając to na uwadze, Renault Trucks zastosował szereg technologii, takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalne sterowanie procesem spalania.  


Wszystkie silniki Renault Trucks EURO VI wyposażone są w filtr cząstek stałych, pochłaniający nawet te najmniejsze. Ta sama technologia została zastosowana w nowych, sześciocylindrowych silnikach o pojemności 13l. Model ten, wyróżnia jednak elektroniczna pompa wtryskowa, która świetnie sprawdza się przy tego typu silnikach. DTI 13 dostępny będzie w następujących wariantach mocy: 440 KM (2200 Nm), 480 KM (2400 Nm) oraz 520 KM (2550 Nm).  


Silniki dla gamy średniej (5 i 8 litrowe)
Dla gamy średniej, Renault Trucks opracował dwa nowe silniki: czterocylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l, dostępny w dwóch wersjach 210 KM (800 Nm) i 240 KM (900 Nm), oraz sześciocylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l w trzech wersjach mocy 250 KM (950 Nm), 280 KM (1050 Nm) i 320 KM (1200 Nm).

Oba typy silników zostały wyposażone w układ  recyrkulacji spalin EGR, który ogranicza ilość tlenków azotu wytwarzanych podczas spalania paliwa przez silnik. Pozostałe tlenki azotu są następnie eliminowane przez układ SCR. Zastosowany filtr cząsteczek stałych jest w stanie spełnić restrykcyjne wymagania narzucone przez nowe przepisy. Silniki zasilane są poprzez common rail  o maksymalnym ciśnieniu 2000 barów. Zastosowanie wielokrotnego wtrysku (nawet do 5 na jeden cykl pracy) sprawia, że silniki te są wydajne, ciche i ekonomiczne.
Nowe silniki Renault Trucks nie tylko spełniają normę EURO VI, ale oferują klientom wysoką jakość, niezawodność oraz optymalne zużycie paliwa.
(źr. Renault Trucks)

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC