Dodaj ogłoszenie o pracy


Elektryczna chłodnia Renault dla Nestle

W czerwcu w Szwajcarii Nestle Switzerland wraz z Renault Trucks zaprezentowali prototyp eksperymentalnego pojazdu nazwanego e-Truck. Pojazd ten jest wynikiem połączenia 13-tonowego, elektrycznego w 100 proc. Renault Midlum z chłodnią, również w pełni zasilaną energią elektryczną. Drugi taki pojazd dołączy do floty Nestle już we wrześniu. Oba pojazdy będą dostarczały lody i mrożonki  Nestle Frisco-Findus do sklepów w Zürichu i w regionie Lozanny.

 

Nie ma jednego rozwiązania, które sprostałoby wszystkim potrzebom transportu miejskiego. Jak wyjaśnił Heinz-Jürgen Löw podczas prezentacji  Midlum electric należy połączyć „dobrą ciężarówkę  z dobrym napędem, w dobrym miejscu i w dobrym czasie.”  Oznacza to, ni mniej ni więcej, że innowacje powinny być wielopłaszczyznowe i dotyczyć jednocześnie systemów transportowych, samych pojazdów i usług im towarzyszących. Współpraca Nestle Switzerland i Renault Trucks będzie kolejną okazją do przetestowania baterii najnowszej generacji, zoptymalizowania podzespołów i znalezienia najlepszych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych badań nad tego typu pojazdami.

 

Zdaniem Eugenio Simioni, Dyrektora Generalnego Nestlé Switzerland „pojazdy ciche i nie wydalające spalin otwierają nowy rozdział w procesie dystrybucyjnym”. Dzięki elektrycznym Renault Midlum, departament logistyki odpowiedzialny za produkty Frisco będzie mógł optymalizując  plany dostaw, wprowadzając oszczędną jazdę, realizować swój cel: redukcję emisji CO2. Nie zapomniano też o czystej energii elektrycznej. W wyniku porozumienia z elektrownią Romande przewiduje się zainstalowanie na początek do końca tego roku fotoogniw o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych na różnych budynkach Nestle, w Vavey i Tour-de-Peliz. Wyprodukowana w ten sposób energia wystarczy do zasilenia 30 pojazdów elektrycznych przez cały rok! Jeśli chodzi o energię produkowaną, zostanie ona oddana do sieci Romande Energie, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ilości energii odnawialnej produkowanej i eksploatowanej w regionie. Oba pojazdy oddane do dyspozycji Frisco będą mogły przewozić 3 tony lodów i mrożonek przemieszczając się codziennie między 30-50 sklepami w obrębie  60-100 km. Pierwszy pojazd rozpocznie pracę już w lipcu na terenie Zürichu, a jego „brat bliźniak” trafi we wrześniu do Lozanny.

 

Oba pojazdy Renault Midlum 13 ton są wyposażone w chłodnie zasilane energią elektryczną, co bardzo ułatwi ich pracę w mieście. Oznacza to bowiem, że nie będą emitować do atmosfery CO2 i są wyjątkowo ciche. Silnik rozwija moc 103 kW, a  maksymalna prędkość wynosi 90 km/h. Dodatkowo pojazdy są wyposażone w system, dzięki któremu odzyskują energię w czasie hamowania. Całkowita pojemność  podwójnego akumulatora litowo-jonowego wynosi 170 kWh, co przekłada się za zasięg operacyjny rzędu 140 km, przy czym ładowanie w standardowej stacji trwa 8 godzin.

 

Te innowacyjne pojazdy, jeszcze niedostępne w ofercie Renault Trucks, wpisują się doskonale w politykę badań Renault Trucks  polegajacą na tworzeniu i testowaniu rożnych rozwiązań  poprawiających transport  towarów. Francuski producent mając bowiem na uwadze wyzwania transportu miejskiego, zamierza dostarczyć klientom rozwiązanie globalne. Po pierwsze proponuje im gamę pojazdów bardzo  oszczędnych, wyposażonych w bardzo nezwykle wydajne silniki spalania wewnętrznego; ponadto oferuje alternatywne rozwiązania dla Diesla takie jak pojazdy Clean Tech  (Maxity Electric, Premium Distribution Hybride i Premium Distribution CNG).


Renault Trucks zamierza pójść jeszcze dalej jako producent, dostarczając na przykład kierowcom różne aplikacje na smartfony czy też biorąc udział wraz z kluczowymi graczami branży transportowej w różnych eksperymentalnych projektach, których celem jest poprawa transportu miejskiego. Jednym słowem, Renault Trucks dokłada wszelkich starań, aby „najlepsze ciężarówki, z najlepszym napędem, znalazły się w najlepszym miejscu i w najlepszym czasie”.
(źr. Reanult Trucks)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.