Dodaj ogłoszenie o pracy


Kody kreskowe w ekosystemie GS1 usprawnią zakupy internetowe

 

Internet, smartfony i sieci społecznościowe to podstawa współpracy sieci handlowych z  i ich klientami. Dzięki nowym technologiom nawet kod na opakowaniu produktu, oprócz znanych dotąd funkcji informacyjnych, może wzmacniać relacje pomiędzy markami handlowymi i konsumentami. Instytut Logistyki i Magazynowania-GS1 Polska wdrożył narzędzia, które rozwiązują istotny problem będący przeszkodą dla tej współpracy – jest nim brak poprawnej i jednoznacznej identyfikacji produktów oraz powiązanych z nimi informacji zawartych w internecie.  Z czego wynika ten problem?

 

Rozwój Internetu, e-Handlu oraz aplikacji mobilnych sprzyja tworzeniu ogromnych ilości treści (opisów produktów, zdjęć, opinii itd.). Ilość nie służy jednak jakości i spójności informacji. W rezultacie konsumenci mogą np. otrzymać produkt niezgodny z zamówieniem złożonym wcześniej w sklepie internetowym lub, w gorszym przypadku, spożyć produkt, który zawiera niebezpieczne alergeny, o których wcześniej nie przekazano rzetelnej informacji na stronie internetowj sklepu lub w aplikacji. Ten problem został także zauważony przez Unię Europejską. W ubiegłym roku Parlament Europejski przyjął Rozporządzenie dotyczące przekazywania konsumentom informacji na temat  żywności. Wprowadza ono m.in. ważne obowiązki informacyjne w przypadku sprzedaży produktów żywnościowych na odległość. Planowane są także działania regulacyjne w innych branżach. Wzją rozwiązań GS1 Polska jest skupienie całego wirtualnego środowiska informacji o produktach w jednym miejscu i w oparciu o jednakowe standardy identyfikacji. Równocześnie, na poziomie krajowym, budujemy ekosystem partnerów GS1 – producentów i dostawców rozwiązań zainteresowanych dostarczaniem konsumentom wartości w postaci poprawnej identyfikacji i wiarygodnej informacji o produktach.

 

Rozwiązania proponowane przez ILiM-GS1 to:
• Aplikacja MOJE-GS1  - umożliwiająca firmom zarejestrowanym w GS1 Polska prowadzenie rejestru produktów oznaczonych kodami kreskowymi oraz wprowadzenie wiarygodnych informacji (m.in. opisów, zdjęć i nazw produktów),
• Portal www.produktywsieci.pl  - udostępniający dostawcom rozwiązań (m.in. sklepom internetowym,  twórcom aplikacji) referencyjne dane produktowe pochodzące z wiarygodnych źródeł producentów i właścicieli marki handlowej,
• Aplikacja MOBIT-GS1 – skaner kodów kreskowych dla użytkowników smartfonów z systemem Android, którego rolą jest demonstrowanie wartości wynikającej z poprawnej identyfikacji produktów w budowaniu relacji firm i ich klientów.

 

Jak można zacząć?
Uczestnicy GS1 posiadający NIF (Numer Identyfikacyjny Firmy) mogą zarejestrować się w platformie EPOKA, wprowadzić dane do rejestru MOJE-GS1 i następnie, po opublikowaniu danych, zobaczyć jak ich produkty są prezentowane w Internecie (www.produktywsieci.pl) oraz aplikacjach mobilnych (MOBIT-GS1). Dostawcom Rozwiązań proponujemy specjalną formę udziału w ekosystemie - przystąpienie do Systemu GS1 poprzez rejestrację pojedynczego numeru GLN i uzyskanie klucza umożliwiającego dostęp do danych produktowych opublikowanych za pośrednictwem MOJE-GS1. Każdemu z Dostawców Rozwiązań, który zarejestruje się w ekosystemie, standardowo zaoferujemy promocję na stronie www.produktywsieci.pl  poprzez umieszczenie jego logo i promocję poprzez opublikowanie rocznie 1-2 artykułów o działaniu aplikacji/serwisu i o tym jak wykorzystywane są tam standardy GS1.
Zapraszamy do udziału w Ekosystemie GS1 i budowania strategii wiarygodnych informacji produktowych w e-commerce i mobile commerce.

(źr. ILiM Poznań)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.