Konto pracodawcy


ILiM pomoże Biedronce chronić klientów przed zakupem przeterminowanej żywności

Instytut Logistyki i Magazynowania z Poznania opracował dla właściciela sieci Biedronka  firmy Jeronimo Martins Dystrybucja innowacyjne rozwiązanie - kody GS1 DataBar, które będą zawierały informacje o dacie przydatności do spożycia produktów sprzedawanych w marketach sieci JMD.

 

Zapewnienie skutecznego zarządzania świeżą żywnością, w tym poprawa bezpieczeństwa i satysfakcji konsumentów, to zadania, jakie ma realizować wdrażane w sieci ponad 1,9 tys. sklepów Biedronka kody GS1 DataBar. Dodatkowo, nowe oznakowanie zaproponowane przez ekspertów z ILiM umożliwia śledzenie ruchu i pochodzenia produktów. W przypadkach nieprawidłowości bądź zagrożenia życia, zastosowanie kodów DataBar znacznie przyspieszy procedurę wycofania produktów z rynku. Aby być zgodnym z wymaganiami prawnymi oraz rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie jakości świeżej żywności, sieć Biedronka wdrożyła identyfikację poprzez numery GTIN.

 

Dzięki nowej generacji kodów kreskowych sieć detaliczna zarządza datami ważności produktów w sposób zautomatyzowany. Wprowadzenie rozwiązania opartego o standardy GS1 pozwala zapewnić klientów, że produkty, które kupują, spełniają najwyższe wymogi jakościowe. Biedronka wprowadza kody GS1 DataBar Rozszerzone na produkty o stałej i zmiennej masie. Znakowane są: mięso, drób, świeże sałatki, chleb, wyroby mleczarskie i ryby. W zaproponowanym przez ILiM kodzie kreskowym GS1 DataBar zakodowane są następujące informacje: GTIN, data ważności, masa netto i oznaczenie partii produkcyjnej. Głównym celem projektu jest zagwarantowanie, że produkt przeterminowany nie zostanie sprzedany klientowi. Drugim celem jest wspieranie ewentualnego procesu wycofania produktów o nieodpowiedniej jakości, jeżeli taka konieczność zaistnieje. Bezpieczeństwo klienta jest podstawowym celem strategii sieci Biedronka. Kolejnym krokiem JMD jest uzyskanie wyższej pozycji w kategorii świeżej żywności, jak te uzyskane już w grupie produktów suchych, napojów i produktów niespożywczych.
Biedronka planuje doprowadzenie do sytuacji identyfikowania ponad 100 produktów marki własnej kodami GS1 DataBar, co będzie stanowiło ok. 10 proc. całkowitej liczby produktów sprzedawanych w tej sieci.

Realizowane w ścisłej współpracy z ILiM wdrożenie kodów GS1 DataBar w sieci Biedronka jest jednym z najważniejszych i największych wdrożeń na świecie. Wprowadzenie nowych produktów z ustandaryzowanym kodem kreskowym i angażowanie nowych dostawców jest kolejnym krokiem do spełnienia celu, jakim jest posiadanie ponad 100 produktów oznaczonych kodami GS1 DataBar.

 

Kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia standardów GS1 to:
- poprawa zarządzania produktami o krótkim okresie przechowywania,
- wdrożenie globalnego identyfikatora produktów – numeru GTIN, który zastąpił dotychczas stosowane rozwiązania lokalne dla  towarów o zmiennej ilości,
- wzmocnienie procesów i procedur związanych z koniecznością wycofania produktu z rynku,
- ulepszenie procesów związanych z kontrolą zapasów w czasie rzeczywistym,
- GS1 DataBar pełni rolę „strażnika” przy kasie, blokując sprzedaż produktów przeterminowanych.

 

- Warto podkreślić, że ciągła współpraca JMD i jej dostawców z GS1 Polska w celu osiągnięcia zgodności ze standardami GS1 w zakresie zawartości danych oraz aspektów technicznych, stanowi gwarancję sukcesu we wdrożeniu - mówi Piotr Frąckowiak – Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM),GS1 Polska

- Współpraca z GS1 Polska była znacząca dla powodzenia projektu na każdym etapie, zwłaszcza w czasie przygotowań do wdrożenia pilotażowego, prowadzonego we współpracy z grupą wybranych dostawców produktów marki własnej, jak również na etapie przekształcania projektu w standardowy proces w Biedronce - dodaje Marcin Dopierała dyrektor ds. łańcucha dostaw i rozwoju DC.


Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska
Realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Pełni rolę organizacji krajowej GS1 wdrażającej do praktyki gospodarczej globalne standardy GS1, obejmujące m.in. kody kreskowe i elektroniczną wymianę danych. ILiM jest wykonawcą projektów rządowych związanych z rozwojem handlu elektronicznego w Polsce. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej będąc koordynatorem i partnerem projektów z zakresu ICT i logistyki. Więcej informacji: www.gs1pl.org

(źr. ILiM)

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MLP Group podwoiło poziom komercjalizacji
UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły
Jak wygrać rywalizację o największe talenty?
Transporty Fracht FWO do Japonii
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC