Dodaj ogłoszenie o pracy


Marta Ciszczoń-Dylewska - Kurier zmienił historię mojego życia

 

Marta Ciszczoń-Dylewska, kurier w Siódemka SA

Kurier zmienił historię mojego życia

 

Do firmy kurierskiej trafiła dzięki mężowi, a męża poznała dzięki firmie kurierskiej Siódemka. - Pracowałam w administracji, jako pracownik biurowy. Miałam stabilną i spokojną pracę. Nic nie zapowiadało zmiany w moim życiu zawodowym jak i osobistym, aż pewnego dnia przyjechał do mnie kurier Siódemki z paczką. I tak się zaczęło.... Tak poznałam mojego męża i firmę Siódemka - wspomina Marta Ciszczoń - Dylewska. - Mąż namówił mnie do pojechania z nim w trasę, abym zobaczyła na czym polega jego praca, którą tak bardzo lubi. Pierwszy kurs nie zrobił na mnie tak wielkiego wrażenia, ale im częściej jeździłam tym, bardziej zaczęło mi się podobać. W końcu postanowiłam do niego dołączyć i spróbować swoich sił w nowym jeszcze wówczas dla mnie zawodzie kuriera - dodaje.

 

W tym roku minęło dwa lata, odkąd na dobre związała się z zawodem kuriera. Zapytana o to, co najbardziej jej utkwiło w pamięci z pierwszych dni pracy mówi, że zdziwienie ludzi na jej widok. - Do dzisiaj pamiętam swoje pierwsze dni w roli kuriera i to zdziwienie klientów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, że nagle z paczką przed ich drzwiami staje kobieta  a nie mężczyzna. Nawet kiedy dzwoniłam do klientów,  na początku zwracali się do mnie "per Pan", co mnie śmieszyło, a potem kiedy mnie już zobaczyli byli ogromnie zdziwieni i przepraszali. Dzisiaj wspominam to z sympatią i z uśmiechem - opowiada Marta Ciszczoń - Dylewska.

 

Jak dotąd nie żałuje zmiany i wyboru nowego zawodu, chociaż jak sama mówi - Są oczywiście trudne dni, że rzuciłabym wszystko. Natłok pracy i obowiązków czasami przerasta moje siły, ale następnego dnia rano wstaję i znowu chcę iść do tej pracy. Najbardziej w tym zawodzie fascynuje mnie to, że mam kontakt z ludźmi, codziennie zdobywa się nowe doświadczenia, nie ma tu   monotonii, cały czas dzieje się coś innego.- wymienia zalety pracy kuriera. Nie ukrywa, że dużym wsparciem jest mąż, który jej pomaga w trudnych momentach, więc na razie nie myśli o zmianie zawodu - Jeszcze daję radę i mam nadzieję, że przez długi czas tak pozostanie - mówi z uśmiechem p. Marta. Zapytana o to, czy poleciłaby tę pracę kobietom, mówi - Nie wiem, trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć. Pewnie tak, ale nie każdej. To jest specyficzna praca i wymaga odpowiednich predyspozycji osobowościowych. Trzeba po prostu ją polubić i poczuć - radzi Marta Ciszczoń - Dylewska. - Przyznam, że prawdziwego bakcyla złapałam po pół roku. Mogę tylko dodać, że dodatkowym atutem tej pracy jest bycie w ciągłym ruchu, który wpływa dobrze na kondycję i na sylwetkę.

 

"Baba za kierownicą"
Czasami spotyka się z nieprzyjemnościami na drodze,  kiedy inni kierowcy widzą kobietę za kierownicą busa - Kiedy ktoś mi wypomina "no tak..., baba za kierownicą" - uśmiecham się, generalnie nie zważam na tego typu opinie, po prostu wykonuje swoją pracę. Całe szczęście, takie nastawienie do kobiet kierowców się zmienia, bo coraz więcej Pań pracuje w tym zawodzie. Również w Siódemce nie jestem jedyną kurierką, w oddziale Płockim są trzy kobiety -  mówi Marta Ciszczoń - Dylewska.

Po całym dniu ciężkiej pracy, p. Marta z trudem znajduje jeszcze czas dla siebie. Najchętniej odpoczywa na łonie natury, z dala od zgiełku i korków ulicznych. - Ciężko znaleźć czas dla siebie, codziennie rano trzeba wstać, a dopiero wieczorem wraca się do domu, gdzie dochodzą codzienne obowiązki. Ale w weekend staram się wypocząć i zregenerować siły np. uciekając poza miasto, aby poczuć odrobinę przyrody.

 

Opr. Beata Trochymiak

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.