Konto pracodawcy


Karolina Gasińska - Networking to przyszłość marketingu w logistyce

 

 

 

Karolina Gasińska-Byczkowska dyrektor zarządzająca GO! Express & Logistics Polska Sp. z o.o., prezes grupy BNI Stars

 

Networking to przyszłość marketingu w logistyce

 

Pierwszą pracę tuż po studiach znalazła w Deutsche Banku, w dziale sprzedaży i marketingu. Ta jednak nie dawała jej pełnej satysfakcji i dużych perspektyw rozwoju. Postanowiła poszukać czegoś innego.
- Nie widziałam siebie w roli bankowca, chciałam coś zmienić i nawet byłam gotowa przenieść się z Krakowa do Warszawy. Zaczęłam poszukiwania i trafiłam na ogłoszenie o pracy w GO! Express. W 2004 r. firma ta otwierała swoją placówkę w Warszawie i poszukiwała handlowca. A że znam dobrze niemiecki i angielski, to postanowiłam spróbować - opowiada Karolina Gasińska-Byczkowska. Po dwóch spotkaniach rekrutacyjnych została przyjęta na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży. Jak sama mówi, było w tym trochę nutki szaleństwa, gdyż z wykształcenia jest politologiem  i dziennikarzem, a na dodatek nie wiedziała nic o logistyce.
- Zależało mi na pracy w międzynarodowej firmie niemieckojęzycznej. Zostałam zaproszona na rozmowę i po dwóch spotkaniach otrzymałam pracę. Zaczęliśmy tworzyć GO! Express w Polsce w trzyosobowym zespole. Musiałam wszystkiego nauczyć się od początku - wspomina Karolina Gasińska-Byczkowska.
Po kilku miesiącach nieoczekiwanie manager zarządzający odszedł z firmy. Zarząd postanowił zaproponować szefostwo komuś z obecnego zespołu. - Otrzymałam zapytanie, czy nie chciałabym objąć tego stanowiska i rozbudowywać działalności firmy w Polsce. To było duże zaskoczenie i jednocześnie kolejne wyzwanie. Pomyślałam wówczas, że skoro już przeniosłam się z Krakowa do Warszawy i zaryzykowałam tak wiele, to w sumie co mam do stracenia, a jedynie mogę zyskać, więc postanowiłam przyjąć propozycję zarządu. Tak zostałam dyrektorem zarządzającym, nie wiedząc jeszcze wielu rzeczy o branży - mówi o swoim awansie p. Karolina.
Nie było to łatwe, bo w firmie zostały tylko dwie osoby, a trzeba było znaleźć klientów i jednocześnie działać operacyjnie. - Na początku była to praca od rana do nocy, ale krok po kroku firma się rozrastała. Pomimo trudności, wytrwałam. Wkrótce przyjęliśmy nowych pracowników. Później opracowaliśmy system franczyzowy, dzięki czemu otworzyliśmy dwie kolejne placówki we Wrocławiu i w Poznaniu. Dzisiaj firma ma dobrą pozycję, chociaż na pewno jest jeszcze dużo do zrobienia, konkurencja jest silna, a naszym odbiorcą jest klient korporacyjny, a więc bardzo wymagający - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska.

 

W stronę networkingu
W ciągu tych paru lat momentami miała dość i chciała rzucić logistykę, ale każdy kolejny sukces ją motywował do działania. Wypracowała własną metodę zarządzania i marketingu firmy, która przynosi wymierne efekty.
- Największym wyzwaniem była praca z ludźmi i zarządzanie zespołem. Na początku popełniałam wiele błędów i czasami była to droga przez mękę, ale dzięki szkoleniom, własnej pracy i poszukiwaniu najlepszych rozwiązań udało się wypracować wspólne podłoże do współpracy z zespołem, co przekłada się na dobre relacje z klientami. Niestety nie miałam mentora, więc musiałam przejść własną ścieżkę prób i błędów, co mnie też bardzo wzmocniło - dodaje.


Jej sposobem na budowanie relacji z otoczeniem jest networking. Zaangażowała się w pracę grup networkingowych, co zaowocowało wiosną tego roku przyznaniem jej tytułu prezesa BNI Stars w Polsce  (Business Network International Stars).
- Budowanie relacji z rynkiem poprzez rekomendacje jest najlepszym sposobem marketingu usług.  Uważam, że networking jest przyszłością dla logistyki. Usługi nie można dotknąć, ale może ją ktoś polecić. Obecność w sieci rekomendacji jest dobrą opcją na promocję firmy, zwłaszcza w czasie kryzysu - podkreśla Karolina Gasińska-Byczkowska.
Po pracy lubi aktywny wypoczynek, jeździ na nartach, pływa na windsurfingu, uwielbia wędrówki po górach i żeglarstwo (posiada patent sternika jachtowego). Jest fanką Pearl Jam i muzyki rockowej. Zapytana o to, jak sobie radzi z tak dużą ilością obowiązków i znajduje czas na hobby, odpowiada, że - to kwestia umiejętności organizacji czasu, umiejętności ustawiania priorytetów i konsekwencja w ich realizacji.

Opr. Beata Trochymiak

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC