Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak tunel pod cieśniną Femern wpłynie na rynek TSL?


Wpływ na branżę TSL
W najbliższych latach, antycypując uruchomienie tunelu można się spodziewać, że duże firmy takie jak Carlsberg, TDC and Arla zmienią swoją logistykę dystrybucji. Niewykluczone, że zmieni się np. rozmieszczenie magazynów w związku z innym systemem dystrybucji oraz produkcji. Firmy poprawią w ten sposób poprawią swoją konkurencyjność.
To nowe połączenie wypełni lukę pomiędzy skandynawską i europejską siecią kolejową i jest wspierane przez UE w ramach jednego z największych kolejowych korytarzy transportowych, priorytetowych dla Europy. Obecnie droga na południe Europy prowadzi przez półwysep jutlandzki. Budowa mostu pomiędzy wyspą Fehmarn i wybrzeżem Niemiec jest realizacją marzenia o stałym, bliskim i bezpośrednim połączeniu Skandynawii i Europy Kontynentalnej.
 
Skąd pieniądze na budowę tunelu
We wstępnej fazie projektu przeprowadzono symulacje kosztów budowy tunelu i alternatywnie przeprawy mostowej. Według szacunków budowa tunelu to kwota około 37.9 mld DKK, natomiast mostu 38.5 mld DKK. Połączenie Fehmarnbelt łączące Danię z Niemcami będzie jednym z projektów transportowych, który otrzyma wsparcie z programu Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Celem tego programu jest wspieranie jednolitego rynku europejskiego poprzez promowanie bardziej efektywnych transgranicznych korytarzy transportowych. Projekt połączenia między Danią a Niemcami otrzymał już najwyższą możliwą stawkę dotacji na etapie planowania, tj. 50 proc., a także ma otrzymać dodatkowo najwyższą możliwą stawkę wsparcia z funduszy UE na prace przygotowawcze w wysokości 30 proc., tj. około 12 mln EUR. Dodatkowe finansowanie z UE w wysokości około 50 mln EUR otrzymają na etapie planowania nowa linia kolejowa łącząca Kopenhagę z Ringsted oraz połączenie kolejowo-lądowe Ringsted-Rødby. Większość pieniędzy, jakie Dania otrzyma w formie wsparcia z unijnych funduszy, zostanie przeznaczona na projekty kolejowe. Do 2015 roku łącznie współfinansowanie z funduszy UE dla Fehmarnbelt wyniesie 205 mln EUR. Zwiększone finansowanie połączenia między Danią a Niemcami ponownie pokazuje wielkie wsparcie dla projektu ze strony Komisji Europejskiej. Będzie to jeden z największych europejskich projektów transgranicznych, który już teraz traktowany jest priorytetowo. We wstępnej fazie projektu przeprowadzono symulacje kosztów budowy tunelu i alternatywnie przeprawy mostowej.Według szacunków budowa tunelu to kwota około 37.9 mld DKK, natomiast mostu 38.5 mld DKK.

2 strona z 3
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.