Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC Intermodal przejmuje zarządzanie nad terminalem we Frakfurcie

Spółka PCC Intermodal S.A., przejęła zarządzanie Terminalem we Frankfurcie nad Odrą. Firma podpisała dziś umowę na zarządzanie terminalem przeładunkowym na granicy polsko-niemieckiej. Umowa uprawnia spółkę do prowadzenia działalności na tym obiekcie  przez kolejne 20 lat.

 

PCC we Frankfurcie nad Odrą operuje już od 2008 roku. Zawsze był tam ważnym intermodalnym partnerem, który  konsekwentnie powiększa zakres świadczonych usług i ilości przewożonych ładunków kontenerowych, z zachodnich portów do polskich terminali lądowych. Wejście PCC Intermodal na terminal we Frankfurcie jako jego operator, pozwoli na racjonalizację kosztów przeładunków na tym obiekcie, co pozytywnie przełoży się na osiągane wyniki finansowe.  Terminal we Frankfurcie będzie funkcjonował w sieci regularnych połączeń kontenerowych spółki jako hub, umożliwiający konsolidowanie ładunków, które podróżują z portów europejskich oraz rejonu Zagłębia Ruhry, Berlina na Dolny, Górny Śląsk, czy przez centralną Polskę do polskich portów i Moskwy.

Obecnie spółka prowadzi działalność na czterech lądowych terminalach przeładunkowych, zlokalizowanych w: Kutnie, Frankfurcie nad Odrą, Brzegu Dolnym i Gliwicach. Firma planuje dodatkowo budowę dwóch obiektów na wschodniej ścianie Polski jak również suchego portu na Pomorzu. Najbliższe inwestycje zapowiadane przez Zarząd PCC Intermodal S.A. to:
- rozbudowa hubu dla rejonu centralnej Polski w Kutnie
- rozbudowa terminala w Gliwicach
- rozbudowa i modernizacja obiektu w Brzegu Dolnym
- rozszerzenie parku maszynowego obiektów w Gliwicach i Frankfurcie nad Odrą

 

Przejęcie Terminalu we Frankfurcie nad Odrą to kolejny krok spółki w stronę realizacji strategii rozwoju spójnej, regularnej sieci połączeń kolejowych między najważniejszymi portami morskimi i głównymi regionami gospodarczymi Europy. Operator rozwija połączenia intermodalne w oparciu o nowoczesną, w pełni funkcjonalną infrastrukturę terminalową, zlokalizowaną na styku głównych szlaków komunikacyjnych, linii kolejowych, dróg krajowych i autostrad. Firma optymalizuje łańcuch dostaw, łącząc atuty transportu kolejowego i drogowego.

(źr. PCC Intermodal SA)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.