Dodaj ogłoszenie o pracy


Europejska Nagroda za koncepcję Stabilnego Rozwoju w Transporcie dla Renault Trucks

Pierwsza edycja konkursu „Europejska Nagroda za Koncepcję Stabilnego Rozwoju w Transporcie”, zorganizowana przez niemieckich wydawców z Grupy Huss-Verlag w Monachium, została przyznana firmie Renault Trucks, autorowi programu „Optifuel Solutions”, który został doceniony za swoją wysoką skuteczność.

 

Program Optifuel Solutions Renault Trucks, został nagrodzony w kategorii „Usługi dla pojazdów użytkowych”. Jury było pod wrażeniem skuteczności rozwiązań Programu Optifuel w redukcji szkodliwego wpływu paliwa na środowisko, poprzez obniżenie jego zużycia.

Optifuel Solutions  to kompilacja Optifuel Technology, najlepszej technologii z zakresu oszczędności paliwa oferowanej przez Renault Trucks, Optifuel Training, programu szkoleniowego dla kierowców z zakresu ekonomicznej jazdy oraz Optifuel Infomax, bezkonkurencyjnego narzędzia mierzącego i analizującego poziom konsumpcji paliwa. Pod koniec zeszłego roku, podczas oficjalnej ceremonii zorganizowanej w Monachium, Stefan Schall, Dyrektor Niemieckiego Oddziału Renault Trucks, odebrał nagrodę za pierwsze miejsce w kategorii “Usługi dla pojazdów użytkowych”. 

 

Niezależne jury składające się ze znanych przedstawicieli świata nauki, biznesu i mediów podkreśliło, że znaczący wpływ na decyzję o przyznaniu nagrody Renault Trucks za Optifuel Solutions, miała  wysoka skuteczność w obniżaniu zużycia paliwa. Jury wspomniało także o nowatorskim podejściu Renault Trucks jeśli chodzi o oszczędności w spalaniu. Program Optifuel Solutions został wprowadzony w 2007 roku i z czasem udowodnił swoją skuteczność w konsekwentnym obniżaniu szkodliwego wpływu transportu drogowego na środowisko. Firma została wyróżniona za wynik 6,4proc. redukcji w zużyciu paliwa (potwierdzonego certyfikatem niemieckiego TÜV w 2009) w Premium Optifuel.

Kryteria, na podstawie których wyłania się laureata Europejskiej Nagrody za Koncepcję Stabilnego Rozwoju w Transporcie”, oparte są na trójwymiarowym modelu zdefiniowanym w 1983 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych, który uwzględnia aspekty ekonomiczny, ekologiczny oraz społeczny.
(źr. Renault Trucks)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.