Dodaj ogłoszenie o pracy


Fresh Logistics i Dachser Food Logistics wznawiają współpracę

Firma Fresh Logistics, zajmująca się obsługą logistyczną produktów świeżych, wymagających kontrolowanej temperatury, wznowiła współpracę z niemieckim operatorem produktów spożywczych - firmą Dachser Food Logistics.

W rezultacie tej kooperacji Fresh Logistics stanie się drugim największym partnerem w European Food Network. - Polska plasuje się na 6. miejscu jeśli chodzi o eksport produktów żywnościowych w Niemczech, a wolumeny ciągle rosną. Niemcy, z drugiej strony, są do tej pory największym rynkiem zbytu dla polskiego eksportu żywności. Naszym celem jest w pełni wykorzystać ten potencjał dla międzynarodowych usług transportowych - mówi Alfred Miller, dyrektor zarządzający Europejską Logistyką Żywności w firmie Dachser.
Przesyłki nadane z dowolnego miejsca w Polsce zostaną dostarczone w ciągu 2-3 dni do miejsca przeznaczenia w Niemczech.

- Dla firmy Fresh Logistics możliwość udziału w silnej sieci nie tylko otwiera drogę do najważniejszego dla Polski partnera handlowego, ale także do całej północnej, zachodniej i południowej Europy. Tworzy  także nową perspektywę dla naszych Klientów -  mówi Ewald Raben, CEO Grupy Raben.

Grupa Raben świadczy obsługę logistyczną produktów świeżych nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Przypominamy w ostatnich tygodniach firma Fresh Logistics wdrożyła usługę UltraFresh, jest to dedykowany system dostaw do sieci handlowych dla produktów wymagających obniżonych temperatur od 0 do +2 stopni Celsjusza.

W ostatnich tygodniach dwunastu europejskich operatorów logistycznych  produktów żywnościowych zrzeszyło się tworząc sieć transportową - European Food Network, obejmującą swoim zasięgiem ponad 20. krajów Europy. Firmy wchodzące w skład European Food Network, przewożą przesyłki żywnościowe w segmencie niemrożonym. Sieć zapewnia usługi i kryteria jakościowe dla Klientów, jak również wspólne wewnętrze standardy, np. dla procesów, dokumentacji, interfejsu IT czy odpowiedzialności. W rezultacie logistyka żywności w całej Europie będzie sprawniejsza i bardziej niezawodna, a procesy bardziej przejrzyste.

- Misją Europejskiej Sieci jest bycie  wiodącą siecią dla ogólnoeuropejskich operacji transportowych - podsumowuje Tomasz Olenderek, Dyrektor Zarządzający Fresh Logistics.
(źr. Fresh Logistics)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.