Dodaj ogłoszenie o pracy


Największy na świecie kontenerowiec Maersk Line już na morzu

Największy i najnowocześniejszy na świecie kontenerowiec, należacy do Maersk Line statek klasy Triple-E, został dzisiaj oficjalnie ochrzczony podczas cermonii w stoczni w Korei Południowej. Jednostka otrzymała nazwę Mærsk Mc-Kinney Møller, w hołdzie dla syna założyciela grupy A.P. Møller – Mærsk. Mærsk Mc-Kinney Møller, będący przez dziesięciolecia ikoną firmy i całej branży, zmarł w 2012 roku w wieku 98 lat.

Odpowiednio wcześniej statek przeszedł serię prób na morzu i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. Jest to pierwszy z dwudziestu zamówionych przez Maersk Line kontenerowców najnowszej generacji, które sukcesywnie będą zastępowały starsze jednostki kursujące na szlaku Azja-Europa. Do ich głównych atutów należą: większa wydajność, efektywność kosztowa i energetyczna oraz mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Pierwszy stratek Triple-E już w sierpniu zawinie do gdańskiego portu.
Unikalna konstrukcja kadłuba i energooszczędny silnik z systemem wykorzystującym spaliny do produkcji dodatkowej energii napędzającej statek to tylko niektóre aspekty potwierdzające wyjątkowość nowej jednostki. W przypadku Triple-E, Maersk Line pokonał swój poprzedni rekord również w zakresie wielkości i pojemności. Nowy statek ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości i może pomieścić aż 18 tys. TEU.
- Długofalowa polityka Maersk Line zakłada stopniową modernizację floty i wymianę obecnych statków na jednostki wykorzystujące najnowsze technologie. W ten sposób w dalszym ciągu będziemy w stanie zapewnić zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu. Inwestujemy w prace inżynieryjne gdyż wierzymy, że zwiekszenie wydajności oraz dbanie o ekologię i bezpieczeństwo przynosi wymierne korzyści zarówno nam, jak i naszym klientom – tłumaczy Thomas Bagge, prezes Maersk Polska i szef Maersk Line w Europie Środkowo-Wchodniej. - Triple E to największa inwestycja ostatnich lat, przykład innowacyjności i odważnych dalekowzrocznych decyzji. Dlatego z niecierpliwością czekamy na statek, który ma przypłynąć do Gdańska już w drugiej połowie sierpnia – dodaje.

Wprowadzenie do użytku Triple-E będzie miało także duże znaczenie dla środowiska. Nowy system napędowy jednostek pozwala zwiększyć jego efektywność energetyczną, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa. Nowe statki będą w efekcie spalały o 20 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na kontener niż obecne jednostki Maerska klasy E (zawijające obecnie do Gdańska) oraz aż 50 proc. mniej w porównaniu ze średnią na trasie Azja-Europa.

Trasa Azja-Europa to najważniejszy obecnie szlak handlowy na świecie, na którym aktualnie skupia się ¼ przewozów realizowanych przez Maersk Line. Skierowanie Triple-E na tę trasę jest w pełni uzasadnione również ze względu na najważniejsze porty, które będą mogły te jednostki obsłużyć. Ponadto duża odległość między początkiem i końcem trasy pozwoli na pełne wykorzystanie ekonomii skali oraz wydajności nowej jednostki – podsumowuje Thomas Bagge.

Mærsk Mc-Kinney Møller już w połowie lipca rozpoczyna swój dziewiczy rejs na szlaku AE10. 21 sierpnia statek zawinie do terminalu DCT w Gdańsku.

(źr. Maersk Line)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.