Dodaj ogłoszenie o pracy


BCT Gdynia rozpoczął obchody 10-lecia

W ramach dnia otwartego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni (BCT) ponad 2,2 tys. osób zwiedziło obiekt w ubiegłą sobotę. Dni otwarte związane były z obchodami 10-lecia prywatyzacji spółki i jej wejścia w skład filipińskiej grupy ICTSI. Oprócz zwiedzania terminalu, pokazów sprzętu można było skoczyć na bungee. Wieczorem odbyła się gala dla pracowników. Uczestniczył w niej założyciel i prezes ICTSI, Enrique RazonJr.

W tym roku mija 10 lat od kiedy Zarząd Morskiego Portu Gdynia sprzedał całość udziałów w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym międzynarodowej grupie ICTSI, z siedzibą na Filipinach. Była to pierwsza prywatyzacja w gdyńskim porcie i jedna z pierwszych w polskich portach. Grupa ICTSI za prawo do dwudziestoletniego użytkowania terminalu zapłaciła 41,5 mln USD i zobowiązała się do zainwestowania kolejnych 20 mln w infrastrukturę przeładunkową.

- Te 10 lat minęło bardzo szybko, dlatego że w terminalu nastąpiły duże zmiany. Pierwsze pięć lat, to okres prosperity, budowania doskonałej kondycji firmy, dzięki czemu przez kolejne pięć lat kryzysu przeszliśmy zwycięsko – podkreślił Krzysztof Szymborski, prezes BCT – Nadal rozwijamy się, nie tylko dla siebie, dla właścicieli z grupy ICTSI, ale i dla Gdyni – gdzie blisko 20 procent mieszkańców żyje z portu. Naszym zadaniem jest takie zaangażowanie w pracę, w nasze działania zawodowe, aby coraz więcej ludzi w regionie znalazło zatrudnienie i było z tego zadowolonych.

Chcąc przybliżyć specyfikę pracy terminala wszystkim mieszkańcom Trójmiasta, zorganizowano dzień otwarty. Obejrzeć można było, niedostępne na co dzień, magazyny czy terminal kolejowy, zorganizowano pokazy sprzętu i przeładunków. W trakcie imprezy do BCT zawinęły kontenerowce „Akacia” i „Anne Sibum”, pod koniec dnia otwartego dołączył do nich samochodowiec „Arabian Breeze”. Dla zwiedzających możliwość oglądania normalnej pracy Terminala było dodatkową atrakcją. Straż Pożarna i Służba Celna zorganizowały pokazy sprzętu i pojazdów, których używają w codziennej pracy, w tym najnowocześniejszego w Polsce, mobilnego skanera do prześwietlania kontenerów. Nie zabrakło również kącika zabaw dla dzieci, kolorowej waty cukrowej i balonów. Największym powodzeniem cieszyły się darmowe skoki na bungee z ponad 60-metrowej wysokości.

Z okazji 10-lecia prywatyzacji BCT odbył się też konkurs fotograficzny pod hasłem „Gdynia – Port przyszłości”, który rozstrzygnięto na początku maja. Najlepsze prace można oglądać w specjalnym kontenerze BCT, ustawionym przy pl. Grunwaldzkim w Gdyni. Archiwalne zdjęcia terminalu posłużyły zaś do stworzenia okolicznościowego albumu, który wstępem opatrzył Stefan Chwin, pisarz i krytyk od dziecka związany z Trójmiastem.

(źr. BCT)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.