W 20 rocznicę obecności na rynku logistycznym, spółka logistyczna Spedimex odświeża markę, wprowadzając nowy logotyp, któremu towarzyszy hasło JUST LOGISTICS. Unowocześnienie wizerunku jest efektem dynamicznych zmian, jakie zachodzą w firmie w ostatnim czasie i elementem procesu, którego celem jest zbudowanie silnej marki na rynku TSL.
W przeciągu ostatnich lat Spedimex systematycznie rósł, stając się marką coraz bardziej znaną zarówno wśród klientów jak i w środowisku branżowym. Rozbudowa sieci dystrybucji, uruchomienie nowych oddziałów, wzmocnienie kompetencji w zakresie transportu całopojazdowego to część najbardziej widocznych usprawnień, jakie zaszły w spółce. Zmiana strategii biznesowej, polegająca na rozszerzeniu działalności i wprowadzeniu nowej oferty dla klientów, znalazła odzwierciedlenie w unowocześnionym logotypie marki.
- Odświeżenie identyfikacji ma podkreślić te przemiany oraz pomóc w realizacji ambitnych celów firmy. A równolegle ma budować jej spójny wizerunek wraz z otwieraniem kolejnych oddziałów na terenie kraju – mówi o nowym logo Tomasz Pyka, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.
Typografię logotypu cechuje prostota i przejrzystość. Nowoczesny krój czcionki podkreśla otwartość, łatwość kontaktu oraz nieszablonowość stosowanych rozwiązań. Zachowane zostały dotychczasowa symbolika i kolorystyka, które korelują z doświadczeniem i najlepszymi praktykami marki na rynku.
- Poszukiwaliśmy kompromisu, który pozwoli nawiązać do tradycji i dotychczasowego, uplasowanego już logotypu, a jednocześnie odświeży i unowocześni nasz wizerunek wspierając realizację nowej strategii – tłumaczy Tomasz Pyka. – Zmodernizowany znak wzbogacony został o hasło JUST LOGISTICS, w sposób jednoznaczny komunikujące co jest domeną działalności firmy.
- Metamorfozę przeszedł również symbol graficzny, towarzyszący nazwie Spedimex. Zyskał smuklejszy kształt i bardziej atrakcyjny wygląd. Odzwierciedla elastyczność, zwinność, patrzenie w przyszłość czyli te wszystkie cechy, które reprezentuje dziś marka Spedimex – dodaje Tomasz Pyka - zarazem nadaje mu pożądaną dynamikę.
Spółka w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza zbudować potencjał do realizacji projektów o dużej skali złożoności oraz zwiększyć udziały w najszybciej rosnących obszarach rynku logistycznego. Nowy logotyp, który ma wesprzeć firmę w realizacji celów biznesowych, już pojawił się w oficjalnych materiałach. W dalszym etapie będzie sukcesywnie dystrybuowany na wszystkich wykorzystywanych nośnikach.
Spedimex Sp. z o.o. to polski operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze sieci handlowych, branży tekstylnej, obuwniczej, dom i ogród, artykułów sportowych oraz FMCG. Oferuje kompleksowe projekty magazynowo - dystrybucyjne. Na terenie kraju Spedimex dysponuje siecią terminali przeładunkowych zlokalizowanych w strategicznych regionach Polski oraz zarządza ponad 170 tys. m² powierzchni magazynowej. W oparciu o transport drogowy, oferuje optymalne kosztowo usługi dystrybucyjne na terenie kraju i Europy.
(źr. Spedimex)