
Jeśli chodzi o liczbę przesyłek nadanych za pośrednictwem Pocztexu, to wyniki osiągnięte w czwartym kwartale ub. roku były o ponad jedną trzecią lepsze w porównaniu do analogicznego okresu 2011. Był to też najlepszy czwarty kwartał w całej historii usługi, czyli od 1997 roku.
Poczta Polska w ubiegłym roku znacząco obniżyła stawki za usługi kurierskie. - To jeden ze sposobów odzyskiwania rynku. My cen nie zamierzamy podwyższać, w przeciwieństwie do innych firm. Prognozujemy, że w tym roku część firm kurierskich po latach obniżania cen w końcu je podniesie. Chodzi o zwiększenie dochodowości. Obecnie operatorzy dostarczają coraz więcej przesyłek niskomarżowych, generowanych przez rynek e-commerce – podkreśla Sławomir Żurawski dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej.
W ramach usługi, klienci mogą korzystać z dodatkowych rozwiązań, jak np. ubezpieczenie w cenie do 1000 zł czy powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Jako jedyny duży dostawca logistyczny w Polsce, Pocztex oferuje w miastach do 100 tysięcy mieszkańców dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano. Atutem Pocztexu jest również możliwość szybkiej wypłaty kwoty pobrania za doręczony do klienta towar do trzech dni (średni czas dla rynku to około sześć dni).
(źr. Poczta Polska)