Dodaj ogłoszenie o pracy


Balticon zakończył rok 2012 na dużym plusie

Spółka Balticon SA - operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego osiągnął narastająco po jedenastu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 57,36 mln zł, czyli o 38 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2011. EBITDA wyniosła 3,98 mln zł co oznacza wzrost o 76 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.


- Krajowe terminale – podobnie jak polskie spółki z zaplecza kontenerowego – mają za sobą bardzo udany rok. Duże nakłady inwestycyjne w portach i rozważne nawiązywanie kontaktów biznesowych sprawiają, że światowi armatorzy coraz bardziej interesują się potencjałem polskiej gospodarki morskiej. Większe przeładunki i nakłady na nowoczesną infrastrukturę oraz rozbudowa i modernizacja istniejącej, przybliżają krajową branżę kontenerową do zachodniej Europy. Balticon wykorzystuje dobrą koniunkturę w transporcie kontenerowym i szanse, jakie stwarzają przed polską logistyką przewozy intermodalne. W 2012 roku zainwestowaliśmy ponad 2,3 mln złotych i tym samym przygotowaliśmy firmę na dalszy rozwój rynku. Zintensyfikowaliśmy również stosunki z kluczowymi partnerami, takimi jak Maersk czy Carrier oraz zacieśniliśmy współpracę z zarządami dwóch największych portów w Polsce: Gdańsk i Gdynia. Perspektywy polskiego rynku kontenerowego i jego zaplecza w 2013 roku wydają się rysować – zgodnie z założeniami ekspertów – w jasnych barwach, dlatego z optymizmem patrzymy na kolejne wyzwania biznesowe, jakie przyniesie nam bieżący rok – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.


W listopadzie 2012 roku Balticon podpisał list intencyjny z Zarządem Morskiego Portu Gdynia w sprawie budowy i obsługi zaplecza kolejowego na terenie powstającego w porcie centrum logistycznego. W ramach porozumienia Balticon zobowiązał się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez Zarząd Portu infrastruktury. Oprócz obsługi zaplecza kolejowego spółka będzie odpowiadać również za obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów na jego terenie. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot.


(źr. Balticon SA)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.