Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV ma sposób na optymalizację kosztów zakupu naczep

DSV Road Holding A/S po blisko 3 latach przygotowań, wdrożyło nowe rozwiązanie, pozwalające na optymalizację kosztów związanych z zakupem nowych naczep.

 

Firma DSV Road Holding A/S z siedzibą w Danii, w przeciągu ostatnich 12 miesięcy miała okazję przetestować 30 nowych naczep kurtynowych wykonanych na specjalne zamówienie i wg specyfikacji DSV przez chińskiego producenta China International Marine Containers Ltd., jednej z największych firm produkujących naczepy, kontenery oraz rękawy lotnicze. Ich głównym rynkiem zbytu są Chiny, ale także południowo-wschodnia część Azji, Australia oraz Stany Zjednoczone.

 

Innowacyjnym rozwiązaniem w przypadku tych naczep jest to, że wszystkie elementy i części zostały skonstruowane i wyprodukowane w sposób umożliwiający ich transport w kontenerach do docelowego miejsca ich montażu przez DSV. Wszystkie naczepy zostały złożone przez DSV, posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa, jakości i dopuszczenia do ruchu drogowego. Takie rozwiązanie nie dość, że pozwala zaoszczędzić czas samej produkcji (do 25 roboczogodzin godzin od sztuki), to także obniża znacząco całościowy koszt produkcji, dając tym samym oszczędności na poziomie około 20 proc. – mówi Piotr W. Krawiecki prezes zarządu DSV Road i DSV Solutions.

 

Do końca roku DSV, które jako jedyny w Europie korzysta z tego typu rozwiązań, poszerzy swoją flotę licząca ponad 6500 naczep znanych europejskich producentów o kolejne 250 naczep kurtynowych DSV.

 

(źr. DSV Road)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.