Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig przedłuża umowę najmu w gdańskim Parku ProLogis

Rohlig Suus Logistics przedłużył umowę najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis na terenie Gdańska. Operator rozwija tam swoją działalność, inwestuje w logistykę kontraktową oraz wdraża nowoczesny system WMS.

 

Umowa została przedłużona na kolejne 3 lata. Obecnie operator zajmuje tam 4184 m2 powierzchni. Realizując strategię rozwoju logistyki kontraktowej, poza dotychczasowymi usługami firma uzupełniła ofertę gdańskiego magazynu o możliwość składu celnego wraz ze wszystkimi usługami dodanymi, tj.: co-packing, rozładunek kontenerów, paletyzacja towaru, dalsza dystrybucja. Posiadając zezwolenie sanepidu na składowanie produktów spożywczych, operator przygotowany jest również do obsługi klientów z branży spożywczej. Ponadto podobnie jak w innych oddziałach firmy, Rohlig również w Gdańsku systematycznie wdraża najnowszy system WMS, oceniany jako jeden z najlepszych na rynku rozwiązań do zarządzania operacjami magazynowymi.

Region Trójmiasta, biorąc pod uwagę lokalizację, jest bardzo perspektywiczny. Rozwijające się tam dwa duże porty i terminale przeładunkowe w Gdyni i Gdańsku, autostrada A1, trasa ekspresowa S7 oraz duży lokalny rynek zbytu to mocne strony, które wpłynęły na decyzję operatora o przedłużeniu umowy najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis oraz dalszych planach rozwoju logistyki kontraktowej w tym regionie. Na koniec I kwartału 2012 roku region Gdańska należał do czołówki wśród rynków z najniższymi wskaźnikami dostępnej powierzchni magazynowej (3,3 proc.), co może wskazywać na jego popularność wśród firm logistycznych.

 

O rozwoju Pomorza świadczy również duża aktywność deweloperów w regionie Trójmiasta, którzy inwestują tam w budowę nowych powierzchni magazynowych. W dużej mierze spowodowane jest to wzrostem przeładunków kontenerowych w polskich portach, a co za tym idzie – wzrostem atrakcyjności tego regionu wśród spedytorów. Jak podaje Rzeczpospolita „przeładunki stosowanych w transporcie intermodalnym kontenerów wzrosły w 2011 roku o 23 proc.”. Co więcej, w najbliższych miesiącach spodziewany jest dalszy znaczny wzrost importu i eksportu towarów obsługiwanych przez polskie porty. Będzie to nawet 3,2-5,7 TEU rocznie.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.