Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig przedłuża umowę najmu w gdańskim Parku ProLogis

Rohlig Suus Logistics przedłużył umowę najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis na terenie Gdańska. Operator rozwija tam swoją działalność, inwestuje w logistykę kontraktową oraz wdraża nowoczesny system WMS.

 

Umowa została przedłużona na kolejne 3 lata. Obecnie operator zajmuje tam 4184 m2 powierzchni. Realizując strategię rozwoju logistyki kontraktowej, poza dotychczasowymi usługami firma uzupełniła ofertę gdańskiego magazynu o możliwość składu celnego wraz ze wszystkimi usługami dodanymi, tj.: co-packing, rozładunek kontenerów, paletyzacja towaru, dalsza dystrybucja. Posiadając zezwolenie sanepidu na składowanie produktów spożywczych, operator przygotowany jest również do obsługi klientów z branży spożywczej. Ponadto podobnie jak w innych oddziałach firmy, Rohlig również w Gdańsku systematycznie wdraża najnowszy system WMS, oceniany jako jeden z najlepszych na rynku rozwiązań do zarządzania operacjami magazynowymi.

Region Trójmiasta, biorąc pod uwagę lokalizację, jest bardzo perspektywiczny. Rozwijające się tam dwa duże porty i terminale przeładunkowe w Gdyni i Gdańsku, autostrada A1, trasa ekspresowa S7 oraz duży lokalny rynek zbytu to mocne strony, które wpłynęły na decyzję operatora o przedłużeniu umowy najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis oraz dalszych planach rozwoju logistyki kontraktowej w tym regionie. Na koniec I kwartału 2012 roku region Gdańska należał do czołówki wśród rynków z najniższymi wskaźnikami dostępnej powierzchni magazynowej (3,3 proc.), co może wskazywać na jego popularność wśród firm logistycznych.

 

O rozwoju Pomorza świadczy również duża aktywność deweloperów w regionie Trójmiasta, którzy inwestują tam w budowę nowych powierzchni magazynowych. W dużej mierze spowodowane jest to wzrostem przeładunków kontenerowych w polskich portach, a co za tym idzie – wzrostem atrakcyjności tego regionu wśród spedytorów. Jak podaje Rzeczpospolita „przeładunki stosowanych w transporcie intermodalnym kontenerów wzrosły w 2011 roku o 23 proc.”. Co więcej, w najbliższych miesiącach spodziewany jest dalszy znaczny wzrost importu i eksportu towarów obsługiwanych przez polskie porty. Będzie to nawet 3,2-5,7 TEU rocznie.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.