Dodaj ogłoszenie o pracy


Rok po uruchomieniu seryjnej produkcji hybrydowych widlaków STILL

Minął rok, kiedy po raz pierwszy na targach CeMAT w Hannowerze zaprezentowano nowy model wózka widłowego o napędzie hybrydowym marki STILL. Seryjna produkcja pierwszego wózka widłowego z napędem hybrydowym była dużym wydarzeniem w branży logistycznej. Jak sprawdza się w praktyce RX70 Hybrid firmy STILL?


Od czasu debiutu w maju 2011 roku jego sprzedaż dynamicznie rośnie. W tym roku zakupiono już tyle samo sztuk RX70 Hybrid, co w całym roku ubiegłym. Hybryda doceniana jest także przez branżę, o czym świadczyć mogą przyznane  jej nagrody. RX70 Hybrid został m.in. finalistą konkursu „Dobry Wzór 2012” na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku w kategorii sfera pracy.


A jak inwestycję w ekologiczny sprzęt do transportu poziomego oceniają dotychczasowi użytkownicy? Według zarządu firmy Fraport AG, która jako pierwsza zdecydowała się na zakup wózków hybrydowych marki STILL, decydującym kryterium wyboru sprzętu do transportu poziomego była dla nich troska o środowisko naturalne. Firma aktywnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, a decydując się na energooszczędne wózki widłowe jednocześnie notuje wymierne oszczędności z tytułu redukcji zużycia energii. Entuzjazm z zastosowania wózków hybrydowych podziela również zarządca portu morskiego w Hamburgu. Mniejsza emisja spalin oznacza bardziej przyjazne środowisko pracy dla około 1900 pracowników zatrudnionych przez Hamburg Port Authority, który obsługuje rocznie ponad 120 milionów ton ładunków.


Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wdrożenie napędu hybrydowego w całej flocie wózków widłowych była Kühne + Nagel. Zatrudniające ponad 63 tys. pracowników przedsiębiorstwo logistyczne w maju tego roku wynajęło 20 wózków RX70 Hybrid, które wykorzystywane są do obsługi imprez targowych. Ze względu na zmienne zapotrzebowanie na sprzęt, firma zdecydowała się na wynajem długoterminowy. Przedstawiciele firmy chwalą sobie elastyczność oferty i możliwość dostosowania pojazdów do bieżących potrzeb. - Wózki o maKolonii, gdzie muszą również pracować w piwnicach o niskich stropach. Oddział Kühne + Nagel Düsseldorf zamówił z kolei wózki o dużej wysokości podnoszenia. Aby zwiększyć komfort pracy operatorów, wszystkie wózki zostały wyposażone w wygodny fotel z resorowaniem pneumatycznym i ogrzewaniem – tłumaczy Oliver Hoffmann, kierownik projektu w firmie STILL. Dobrą opinią cieszy się także sprawna obsługa serwisowa wózków.


To właśnie ekologiczna i ekonomiczna praca w znacznej mierze decyduje o popularności RX70 Hybrid. Wprowadzenie na rynek wózków widłowych z napędem hybrydowym jest wyraźnym sygnałem, że troska o ekologię i zrównoważony rozwój jest coraz ważniejsza dla branży intralogistycznej.
(źr. STILL)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.