Dodaj ogłoszenie o pracy


Wózki widłowe z napędem hybrydowym w seryjnej produkcji Stilla

W najnowszych modelach wózków widłowych znalazł swoje zastosowanie napęd hybrydowy, który pozwala na znaczną oszczędność paliwa. Całość zaoszczędzonego dzięki hybrydzie paliwa, w zależności od intensywności pracy pojazdu, może wynieść nawet 11 procent.


- Firma Still wprowadziła na rynek wózek widłowy typu RX 70 Hybrid, wyposażony w dwa źródła napędu: silnik typu Diesel oraz innowacyjny system Ultracaps. Mimo że technologia hybrydowa była już obecna w branży intralogistycznej, jest to pierwszy tego typu seryjnie produkowany wózek widłowy. Nowatorskim rozwiązaniem jest system złożony z dwuwarstwowych kondensatorów umiejscowionych z tyłu pojazdu, które charakteryzują się większą liczbą cykli ładowania oraz szybszym czasem reakcji, niż stosowane do tej pory konkurencyjne rozwiązania. Kondensatory Ultracaps magazynują dodatkową energię, która uwalnia się w trakcie hamowania pojazdu. Gdy operator wózka zwalnia pedał gazu, energia kinetyczna wyzwalana w trakcie manewru hamowania, przekształca się w energię elektryczną, która z kolei wykorzystywana jest przy ponownym przyspieszaniu pojazdu. - wyjaśnia Tomasz Sobczak z firmy STILL.

Dynamiczne operowanie wózkiem – częste zatrzymywanie i przyspieszanie, wynikające ze specyfiki branży przemysłowej, pochłania ogromne ilości energii. Dzięki wdrożeniu innowacyjnego napędu hybrydowego, energia ta jest odzyskiwana i ponownie udostępniana. Taki tryb pracy silnika jest nie tylko efektywny, ale również przyjazny środowisku, które zyskuje dzięki ograniczonej emisji CO2. Dla pracowników z kolei oznacza to czystsze i zdrowsze miejsce pracy. Duża liczba cykli ładowania akumulatorów pozwala na bardziej wydajną pracę silnika. Dzięki energii gromadzonej w Ultracaps, silnik spalinowy jest odciążony nawet o 30 procent, a redukcja obrotów sięga 6 procent. Całość zaoszczędzonego dzięki hybrydzie paliwa, w zależności od intensywności pracy pojazdu, może wynieść nawet 11 procent.

(źr. STILL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.