Dzięki e-ZWROTCE partnerzy biznesowi DB Schenker mogą szybciej fakturować swoich klientów. Nowe rozwiązanie upraszcza przepływ dokumentów zwrotnych klientów, które stanowią dowód dostarczenia towaru do odbiorcy.
Klienci DB Schenker nie muszą już czekać, aż dotrą do nich dokumenty pocztą listową. Dzięki e-zwrotce mają oni dostęp do zeskanowanych dokumentów w systemie operatora do komunikacji on-line z klientami. Dokumenty są widoczne już następnego dnia po dostarczeniu towaru i pisemnym potwierdzeniu przez odbiorcę, że przyjął towar.
Oprócz sprawnej informacji o dostawie ważna jest również możliwość bieżącego dostępu do dokumentów, które klienci mogą w łatwy sposób wyszukać w archiwum elektronicznym. Dzięki dostępowi on-line, można redukować koszty archiwizacji oryginałów dokumentów. Korzystanie z tego rozwiązania zapewnia też najwyższe standardy bezpieczeństwa informacji.
Jak działa e-ZWROTKA?
Po pisemnym potwierdzeniu przez odbiorcę dostawy towaru dokument zwrotny wraca do DB Schenker, gdzie jest skanowany i archiwizowany lub odesłany do klienta listem poleconym . W ten sposób klienci już na drugi dzień po dostawie towaru mają podgląd do skanów podpisanych dokumentów i mogą szybko wystawić fakturę swoim odbiorcom. Następnie skany trafiają do elektronicznego archiwum, do którego klient ma dostęp 24 godziny na dobę przez 5 lat. Klient może sam zdecydować, czy chce żeby oryginały dokumentów wróciły do niego, czy zostały zarchiwizowane u operatora.
(źr. DB Schenker)