Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker uruchamia kolejne połączenie intermodalne

To pierwsza tego rodzaju usługa dostępna na tej trasie. Dwanaście naczep wymiennych w każdym pociągu na trasie Ostrava -Verona oferuje DB Schenker Logistics w transporcie kombinowanym pomiędzy Polską a Włochami.

 

Pierwszy pociąg został wysłany w trasę w połowie stycznia. Na razie operator oferuje tygodniowo  trzy połączenia w obie strony. Przewozy są realizowane wspólnie z Cemat, Kombiverkehr i Bohemiakombi.  DB Schenker, pomysłodawca tego rozwiązania biznesowego, przeznaczył 12 z łącznie 28 wagonów w każdym pociągu na własne naczepy. Specjaliści firmy prognozują, że usługa obejmie około 3 600 naczep rocznie. Składy formowane są w terminalu Quadrante Europa w Veronie. Stamtąd docierają do terminalu Ostrava-Paskov, położonego przy granicy czesko-polskiej, skąd przyczepy przejmuje spółka krajowa Schenker Sp. z o.o. Lokalizacja terminalu Ostrava-Paskov umożliwia obsługę niemal wszystkich regionów Polski.

 

DB Schenker Rail Deutschland odpowiada za przewóz kolejowy na odcinku pomiędzy Veroną i terminalem Ostrava-Paskov, a do zadań spółki Schenker Italiana S.p.A. należy dalszy transport naczep z terminalu Quadrante Europa w Veronie. Centrum Operacji Intermodalnych DB Schenker Logistics w Zurichu odpowiada z kolei całościowo za przewozy pomiędzy tymi dwoma terminalami. Realizacja usługi transportowej typu „door-to-door” z północnych Włoch do Polski zajmuje od dwóch do trzech dni. 

W ramach połączenia firma oferuje klientom z branży handlowej i przemysłowej połączenie transportu samochodowego i kolejowego z jednego źródła. Pociągi w transporcie łączonym pokonują samodzielnie długie dystanse, natomiast przewóz do terminalu oraz dalszy transport realizowany jest samochodami ciężarowymi. Takie rozwiązanie umożliwia obsługę nawet złożonego przepływu towarów przy niższych kosztach i – co najważniejsze – bez szkody dla środowiska. 

 

To już drugie połączeniem do Polski oferowane przez tego operatora logistycznego,  międzynarodowy transport naczep do i z Polski rozpoczął się w zeszłym roku wraz z uruchomieniem połączenia łączonego w transporcie kolejowym na trasie pomiędzy Poznaniem  i Duisburgiem.
(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.