Dodaj ogłoszenie o pracy


Mercedes-Benz oddaje logistykę w ręce Kuehne + Nagel

 

Produkcja nowego Mercedesa-Benz klasy B odbywa się nie tylko w Niemczech w Rastatt, ale również w w Kecskemét na Węgrzech i stąd też będą dostarczane części zamienne oraz do produkcji, których logistykę obsłuży firma Kuehne + Nagel.

 

Kuehne + Nagel jest odpowiedzialne za zarządzanie przyjęciami towarów, dostawcami oraz magazynem produkcji, a także zbieranie i zaopatrywanie linii produkcyjnej przy użyciu wózków widłowych i wózków materiałowych. Łańcuch dostaw dla produkcji jest wspierany przez system elektroniczny kanban, by zapewnić terminowe i właściwe przydzielenie wymaganych komponentów na linie produkcyjne. Dodatkowo do tego tradycyjnego systemu logistycznego, dalsze materiały są dostarczane just–in–sequence (JIS). Kuehne + Nagel jest w pełni zaangażowane w planowanie procesów logistycznych dla Mercedes-Benz i dostarczanie wiedzy w czasie planowania i procesów operacyjnych.


- Pełna integracja, od samego początku, z koncepcją logistyczną fabryki Mercedes-Benz pozwoliła na zapewnienie optymalnych rozwiązań łańcucha dostaw dla zakładu. Faza wstępna przebiegła bardzo pomyślnie, z cała pewnością będziemy kontynuować rozwój i doskonalić logistykę procesów produkcji dla Mercedes-Benz -  powiedział Kai Olschner Dyrektor Operacyjny Kuehne + Nagel w Regionie Europy Wschodniej.

 

Równocześnie firma uruchomiła nowy magazyn dla przemysłu motoryzacyjnego w Kecskemét, na Węgrzech, dokładnie na południowy – wschód od Budapesztu, który jest dostosowany do potrzeb dostawców zaopatrujących przemysł motoryzacyjny. Obiekt ma powierzchnię 10tys. mkw i wysokość 10 metrów. Obiekt jest przystosowany do załadunków i rozładunków zarówno tyłem, jak i bokiem. Brama wjazdowa do zakładu produkcyjnego firmy Mercedes-Benz jest dokładnie po drugiej stronie ulicy, co umożliwia dostawy just-in-time oraz just-in-sequence dla wymagającego łańcucha dostaw dla produkcji.

Kuehne + Nagel oferuje specyficzny dla tego sektora proces konfekcjonowania zamówień, usługi montażu, zarządzania przepływem pustego sprzętu, a także zarządzaniem poddostawcami. Węgierskie centrum magazynowe ma możliwości rozbudowy i jest wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne spełniając jednocześnie najwyższe wymogi bezpieczeństwa.
(źr. Kuehne und Nagel)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.